اجرای کنسرت استاد شاهزیدی با ارکستر ملی ایران در اصفهان

مدیر هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: کنسرت استاد علی اصغر شاهزیدی با ارکستر ملی ایران امروز و فردا ساعت ۲۱ در عمارت تاریخی چهلستون برگزار می‌شود.

مدیر هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: کنسرت استاد علی اصغر شاهزیدی با ارکستر ملی ایران امروز و فردا ساعت ۲۱ در عمارت تاریخی چهلستون برگزار می‌شود.
محمد عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برگزاری کنسرت استاد علی اصغر شاهزیدی با ارکستر ملی ایران در اصفهان اظهار داشت: این کنسرت امروز و فردا ساعت 21 در عمارت تاریخی چهلستون برگزار می‌شود.
وی با اشاره به مکتب موسیقی اصفهان افزود: اصفهان در فضای موسیقایی کشور واجد یک هویت و خاص بوده و سنت موسیقایی آن شهره عام و خاص است.
مدیر هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: اساتیدی مانند تاج، افتخاری، کسایی، جلیل شهناز، منوچهر ستوده از افرادی هستند که در موسیقی اصفهان نقش مهمی داشته‌اند و یکی از شاگردان زبده و مشهور استاد تاج علی اصغر شاهزیدی است که ادامه دهنده سنت موسیقی اصفهان است.
وی خاطرنشان کرد: هدف این است که مشخصه‌های بومی و ویژگی‌های فرهنگی سنت موسیقی را حفظ کنیم و برای این کار باید به کسانی مراجعه کرد که میراث دار این حوزه باشند.
عیدی با اشاره به قطعه‌هایی که اجرا می‌شود، تصریح کرد: 4 اثر از ساخته‌های استاد تجویدی و استاد شهبازیان اجرا می‌شود یکی از آن‌ها قطعه آتش‌دل استاد تاج که بسیار مشهور است می‌خواند اما همه این‌ها با تنظیمات جدید است.
وی اظهار داشت: یکی از هدف‌هایی که ما دنبال می‌کنیم این تست که هنرمندان ما میراث دار سنت هنری ایران هستند و می‌خواهیم برجستگی‌های موسیقی بومی خودمان را نمایش بدهیم تا در مؤلفه‌های زیبا شناختی قرار بگیرد.
وی گفت: با وجود اینکه در دهه اخیر به دلیل سیل ارتباطی جامعه ما در معرض انواع موسیقی‌ها قرار گرفته بر ما است که هویت موسیقی خود را حفظ کنیم و هم آن را بشناسیم وهم به جهانیان بشناسانیم؛ در واقع هدف تبدیل یک برجستگی بومی و سنتی به یک امر جهانی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار