قطعه نخست آزادراه کنارگذر شرق اصفهان افتتاح می‌شود

استاندار اصفهان گفت: قطعه نخست آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به زودی بهره برداری شده و در بار ترافیکی قرار خواهد گرفت.

استاندار اصفهان گفت: قطعه نخست آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به زودی بهره برداری شده و در بار ترافیکی قرار خواهد گرفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه تعیین سرمایه‌گذار برای قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان، اظهار داشت: با پیگیری‌های چند ساله مدیریت استان، پروژه کنارگذر شرق اصفهان که چندین سال از زمان اجرای آن گذشته بود در ریل اجرا قرار گرفت.
وی با بیان اینکه دو قطعه اول و دوم این پروژه تعیین تکلیف شده است و قطعه اول به زودی بهره برداری شده و در بار ترافیکی قرار خواهد گرفت، افزود: قطعه سوم مجوز لازم را از دولت دریافت کرده است و تفاهم نامه آن با شرکت همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان برای پیمانکاری این پروژه صورت گرفته است.
وی یادآور شد: موقعیت این پروژه و عبور از کنار شهر بهارستان و اتصال به جاده شیراز، موقعیت مناسبی را فراهم کرده است و با توجه به اینکه ظرفیت‌های سازمان همیاری‌ها هم اکنون برای همه مشخص گردیده است می‌تواند این توانمندی را در پروژه سوم به کار گیرد.
زرگرپور افزود: قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان به طول 28 کیلومتر از کنار باغ رضوان شروع و تا گردنه لاشتر بعد از بهارستان پایان می‌یابد که چشم انداز مطلوبی خواهد داشت و بدین ترتیب کل کنار گذر شرق اصفهان تعیین تکلیف گردیده و نتایج مطلوب آن برای استان و کشور مشهود خواهد بود.
وی کاهش طول مسیر و زمان سفر در مسیر ترانزیت شمال- جنوب، کاهش تردد ماشین آلات سنگین به منطقه شهری اصفهان، کاهش خطرات جاده‌ای و تلفات و خسارات، کاهش مصرف سوخت و ... را از مزایای این پروژه خواند و افزود: این پروژه سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار و امکان بهره برداری از کاربری‌های جانبی را فراهم می‌آورد.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه برای طی شدن روال قانونی قطعه سوم باید مدل اقتصادی آن به طور کامل تهیه گردد، بیان کرد: چنانچه مدل اقتصادی مقرون به صرفه و IRR آن مثبت باشد در خصوص این پروژه اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریالی در این پروژه، اظهار داشت: اینکه این پول و سرمایه در راه حل مشکلات استان هزینه شود کار خوب و مطلوبی خواهد بود و نتایج آن در آینده خود را نشان خواهد داد.
زرگرپور در ادامه بر تعیین تکلیف 1600 لیتر پساب توسط سازمان همیاری‌ها براساس قرارداد سال‌های گذشته تاکید کرد و گفت: باید این موضوع در یک دوره مشخص و محدود پیگیری و به نتیجه برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار