افزایش ۶۰ درصدی قیمت این محصول

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: افزایش تقاضا، کاهش عرضه و صادرات را مهمترین عوامل افزایش ۶۰ درصدی نرخ پیاز طی روزهای اخیر اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: افزایش تقاضا، کاهش عرضه و صادرات را مهمترین عوامل افزایش ۶۰ درصدی نرخ پیاز طی روزهای اخیر اعلام کرد.

ناصر اطرج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا، پیرامون افزایش نرخ پیاز در بازار اصفهان، اظهار داشت: متاسفانه امسال میزان تولید پیاز در کشور تا حدودی کاهش یافته از سوی دیگر با وجود افزایش تقاضا این محصول در بازار، بخشی از تولیدات آن به کشورهای قطر، عراق و ... صادر می شود.

وی با اشاره به افزایش درصدی نرخ پیاز نسبت به دو هفته گذشته، بیان داشت: پیش از این نرخ پیاز در بازار اصفهان ۱۸۰۰ تومان بود که اکنون حدود ۲۶۰۰ تومان افزایش نرخ داشته است.

به گفته رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان، در حال حاضر در تمام کشور شاهد کمبود عرضه پیاز هستیم و قیمت این محصول امروز در تهران ۳۲۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به اینکه اصفهان مرکز تولید پیاز است، در این شرایط بسیاری از توزیع کنندگان، این محصول را از محل صحرا و زمین های کشاورزی با قیمت های بالا خریداری کرده و به شهرهای دیگر می برند.

اطرج همچنین با اشاره به اینکه به غیر از پیاز قیمت بقیه سبزی و صیفی جات در میدان میوه و تره بار با ثابت و کاهش قیمت مواجه بوده است، گفت: در حال حاضر قیمت خیار بین ۱۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان بادمجان بین ۲۲۰۰ تا ۸۰۰ تومان، سیب زمینی بین ۱۱۰۰ تا ۷۰۰ تومان، کاهو بین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان، کرفس بین ۱۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان، گوجه بین ۱۵۰۰ تا ۵۰۰ تومان، هویج بین ۱۲۰۰ تا ۶۰۰ تومان و لیموترش بین ۱۵ هزار تا ۴۵۰۰ تومان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نرخ آلو، هلو، گیلاس و سیب درختی نسبت به تعطیلات عیر فطر حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است، افزود: قیمت گیلاس تک دانه لواسان پیش تا قبل تعطیلات عید فطر بین ۵۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان بود امروز با افزایش عرضه آن در میدان میوه و تره بار با نرخ ۱۰ هزار تومان فروخته می شود.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان در خصوص قیمت دیگر میوه ها، بیان داشت: در حال حاضر قیمت انواع آلبالو بین ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تومان، آلو سیاه بین ۶۰۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار تومان، آلو زرد بین ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، انگور عسگری بین ۲۵۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار تومان، انگور یاقوتی بین ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، زردآلو بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار تومان، سیب گلاب بین ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار تومان، هلو بین ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و شلیل بین ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: قیمت هر کیلو گرمک در بازار اصفهان بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ و هندوانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ تومان است.

به گفته اطرج، اصفهان در بحث تامین و توزیع میوه تابستانه هیچ کمبودی ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار