فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران داخلی و خارجی

به گفته شهردار اصفهان در جذب سرمایه های خصوصی انقلابی صورت گرفته است، به طوری که تنها در سال قبل دو برابر ۱۰ سال گذشته سرمایه گذار بخش خصوصی جذب بازارهای مشارکتی شهرداری شدند و با شهرداری در پروژه ها مشارکت می کنند.

به گفته شهردار اصفهان در جذب سرمایه های خصوصی انقلابی صورت گرفته است، به طوری که تنها در سال قبل دو برابر ۱۰ سال گذشته سرمایه گذار بخش خصوصی جذب بازارهای مشارکتی شهرداری شدند و با شهرداری در پروژه ها مشارکت می کنند.

به گزارش ایمنا، تابستان سال 94 بود که با روی کار آمدن شهردار جدید اصفهان رویکرد جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی مطرح شد.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان در همان روزهای ابتدایی فعالیت خود اظهارکرد که سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در اصفهان پاگشا می کنیم و با تسهیل فضای سرمایه گذاری، اجازه نمی دهیم سرمایه گذاران اصفهانی در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

او معتقد بود که اگر شهرداری بودجه خود را تا 3 برابر هم افزایش دهد، مگر چقدر می تواند پروژه عمرانی و فرهنگی در شهر اجرا کند، این در حالی است که با کمک بخش خصوصی می توان نهضتی از پروژه های مختلف در شهر ایجاد کرد.

در همین راستا به منظور توسعه شهر اصفهان جلسات اولیه با سرمایه گذاران داخلی برگزار شد و موانع بر سر راه سرمایه گذاران در شهر اصفهان احصا شد.

با بررسی مشکلات و موانع بر سر راه سرمایه گذاران، همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق برنامه ریزی شد تا پروژه های شهری اصفهان به سرمایه گذاران داخل و خارج از کشور معرفی شود.

بدین ترتیب 64 پروژه در بخش های مختلف گردشگری، حمل و نقل عمومی، انرژی های نو و صنایع دانش بنیان معرفی شد که با استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی روبرو شد.

این همایش نقطه عطفی در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بود، بر این اساس ظرف 2 سال گذشته پروژه های متعددی در بخش های مختلف عمرانی، فرهنگی، تفریحی با مشارکت بخش خصوصی به اجرا درآمده است که می توان به پروژه های آکواریوم، بازار گل و گیاه، شهرک مبل و غیره اشاره کرد. طبق برآوردهای انجام شده انجام پروژه های مشارکتی شهر اصفهان در سال گذشته ۲.۵ برابر نسبت به ۱۰ سال گذشته رشد داشته است.

جمالی نژاد شهردار اصفهان معتقد است: در جذب سرمایه های خصوصی انقلابی صورت گرفته است، به طوری که تنها در سال قبل دو برابر ۱۰ سال گذشته سرمایه گذار بخش خصوصی جذب بازارهای مشارکتی شهرداری شدند و با شهرداری در پروژه ها مشارکت می کنند.

وی ادامه می دهد: در شهر اصفهان پتانسیل های زیادی وجود دارد که می توانیم با حضور سرمایه گذاران از این پتانسیل ها به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم، بنابراین باید برای رشد و توسعه شهر به سمت پروژه های مشارکتی حرکت کنیم.

شهردار اصفهان در ادامه با اعلام اینکه تاکنون سرمایه گذاران بسیاری برای پیشرفت و توسعه شهر خود قدم برداشته اند، می گوید: در شهر اصفهان می توانیم ۵۰ تا ۸۰ درصد از پروژه ها را به صورت مشارکتی انجام دهیم.

امین‌پور، سرمایه‌گذار شرکت اقیانوس ایرانیان کیش که پروژه آکواریوم در اصفهان را بهره‌ برداری کرده است به توجه ویژه شهرداری اصفهان برای بازگشت سرمایه‌ سرمایه‌گذاران اشاره می کند و می گوید: شهرداری اصفهان در این زمینه همکاری خوبی را با سرمایه‌گذار خارجی داشته و این امر باعث تشویق این شرکت به اجرای پروژه‌های دیگر در این شهر شده است.

محسن نجفی فر نیز که از 8 سال گذشته سرمایه‌گذاری در بخش پل‌های هوایی مکانیزه را در اصفهان آغاز کرده است با تعریف خاطره‌ای از دوران کودکی‌اش گفت: از کودکی تا حدود 8 سال گذشته که جوان تر بودم از ورود به شهر اصفهان واهمه داشتم و این در حالی است که در اولین نشست در شهرداری اصفهان برای سرمایه‌گذاری در بخش پل‌های هوایی مکانیزه موفق به انعقاد قرارداد شدم و این امر باعث شده است که مرکز اصلی فعالیت‌های خود را شهر اصفهان قرار دهم.

در این راستا باید یادآور شویم که شهرداری اصفهان با توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیقی که در حوزه توسعه شهری در دستور کار خود قرار داده است توانسته از معضلات اقتصادی کشور به اندازه قابل توجهی عبور کند و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران از وضعیت اقتصادی بهتری نسبت به دیگر کلانشهرها برخوردار باشد

این جذب بالای سرمایه گذار به ویژه در دوران کنونی نیازمند حمایت های ویژه درون سازمانی و برون سازمانی از مدیران شهری است تا در یک تعامل دو سویه مستقیم و در یک بازی برد - برد ،چهره شهر را از حالت کارگاهی به حالت خدمت رسان به صورت نوین با حفظ مسایل میراثی و تاریخی تغییر دهند.

افزایش پتانسیل سرمایه گذاری در شهر اصفهان

مدیر و قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با ابراز خرسندی از افزایش استقبال سرمایه گذاران از پروژه های مشارکتی شهرداری اصفهان، می گوید: در هر پروژه ای که فراخوان آنها توسط شهرداری اعلام می شود، بیش از 12 سرمایه گذار اعلام آمادگی می کنند و رقابت برای گرفتن یک پروژه بالا است و هیچ پروژه ای نیست که استقبال کننده نداشته باشد.

مرتضی حسام نژاد با اشاره به اینکه سرمایه گذاران خواستار فراهم کردن بسترهای لازم برای سرمایه گذاری هستند، اضافه می کند: خوشبختانه پتانسیل سرمایه گذاری در شهر اصفهان افزایش یافته و البته اعتماد سرمایه گذاران به شهرداری یکی از مهمترین دلایل رغبت برای سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به افزایش 2.5 برابری پروژه های مشارکتی در شهر اصفهان اظهارمی کند: طی ۱۰ سال گذشته ۱۱۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه های مشارکتی شهرداری صورت گرفته است و در سال جاری این مقدار ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیر و قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه افزایش میزان سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی نشانه رونق اقتصادی شهر است، ادامه می دهد: در این راستا ۲۵ هزار نفر شغل به طور مستقیم ایجاد شده که موجب حمایت از تولید ملی شده است.

حسام نژاد هم افزایی سرمایه گذاران و مسئولان شهری را رمز رسیدن به موفقیت های متعدد در رشد و توسعه اصفهان می داند و می گوید: در طی این سال ها با همکاری مجموعه سرمایه گذاران و شهرداری اصفهان ۷ هزار واحد مسکونی، تجاری ایجاد شده است.

وی به احداث پمپ بنزین های جدید سطح شهر و آکواریم ناژوان به عنوان طرح های پرثمر و نوین مشارکتی شهرداری با سرمایه گذاران اشاره و می گوید: پس از ۴۰ سال ۵۰ پمپ بنزین در سطح شهر احداث شد که توانست مشکل ترافیک و مسائل زیست محیطی را به صورت گسترده رفع کند.

وی بیان می کند: وظیفه مدیریت شهری تأمین امنیت سرمایه گذاری در شهر است چراکه تأثیرگذاری اجتماعی پروژه های مشارکتی به منظور رشد و توسعه شهر برای سرمایه گذاران بسیار مهم است و وقتی آن ها می بینند این سرمایه گذاری ها در راستای خدمت به شهروندان صورت می گیرد انگیزه مضاعفی پیدا می کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار