توجه به عدالت قضایی، دغدغه شهرداری است

شهردار اصفهان گفت: در کنار آمایش سرزمین، معاونت برنامه ریزی شهرداری در حال رقم زدن آمایش شهری است که این موضوع سبب ایجاد عدالت قضایی در شهر می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: در کنار آمایش سرزمین، معاونت برنامه ریزی شهرداری در حال رقم زدن آمایش شهری است که این موضوع سبب ایجاد عدالت قضایی در شهر می‌شود.
مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه 8 ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید آیت الله بهشتی معمار عدالت و قضا فرمودند: یکی از آفت‌های حیات اجتماع ما رواج دعوت زبانی و قلمی و عدم دعوت عملی است، به این معنا که تنها حرف‌های زیبا بزنیم ،اما عمل نکنیم؛اینکه مسائل به صورت تئوری همه جا عنوان شود، ولی از اقدام بحثی نباشد.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های من عدالت فضایی و شهری بوده و هست، تصریح کرد: به همین دلیل زمانی که در استانداری مشغول به کار بودم، یکی از مسائل مورد توجه من شروع مطالعات آمایش سرزمین بود و با همت همکاران در معاونت عمران و اداره کل امور شهری طرح آمایش سرزمین را در دستور کار قرار دادیم.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه نظام شهری کشور از کهکشانی به زنجیره‌ای تغییر کرده است، گفت: عدالت فضایی و شهری در استان و کشور بسیار مهم است و یکی از دغدغه‌های شهید بهشتی نیز بوده است. ایشان می‌فرمودند که اگر خواستار توسعه پایدار کشور هستیم حتما باید عدالت فضایی را در کشور رعایت کنیم.
وی بیان کرد: طرح مطالعات آمایش سرزمین در استانداری به خوبی انجام شد و به نتیجه رسید و اخیراً در مطالعات آمایش سرزمین وظیفه و رویکردشهرها در حوزه‌های مختلف مشخص شد. جمالی نژاد ادامه داد: شهر اصفهان به ویژه به عنوان شهر مرکز و کلان استان مأموریت خاصی در آمایش سرزمین دارد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه‌ جمعیت نیز روی این بحث صحه می‌گذارد که ما در کنار افزایش جمعیت باید توجه خاصی به رویکرد نظام شهری داشته باشیم؛ در این زمینه باید توزیع و عدالت قضایی و مدیریت مهاجرت را داشته باشیم.
شهردار اصفهان گفت: یکی از بندهای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با مدیریت مهاجرت بحث می‌کند و عنوان می‌کند که اگر قرار است سیاست‌های جمعیتی کشور رقم بخورد، حتما باید سرلوحه آن مدیریت مهاجرت باشد.
وی با بیان اینکه در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ این مسائل با رویکرد پایدار شهری به صورت تئوری و نهادینه دیده شده است، افزود: در این برنامه کاربست‌های جدید به کار گرفته شده است و مدیران شهری دربرنامه های خود به سمت عدالت قضایی گسیل داده می‌شوند.
جمالی نژاد به پروژه‌های عمرانی شهر اشاره کرد و گفت: در کنار پروژه‌های فرامنطقه ای و ملی که پروژه‌های بزرگی هستند، از رینگ چهارم گرفته تا خط اول تا سوم قطارشهری و پروژه‌های بزرگ دیگر، پروژه‌های محله محور در راستای عدالت قضایی در شهر اصفهان پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: در کنار آمایش سرزمین، معاونت برنامه‌ریزی در حال رقم زدن آمایش شهری است که این موضوع سبب ایجاد عدالت قضایی می‌شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه هر هفته چندین افتتاحیه، شروع همین رویکرد بوده است تا بتوانیم به محلات کمتر برخوردار و محروم برویم و از نزدیک با نیازها و مشکلات آنها آشنا شویم، افزود: در این دیدار نه تنها کلنگ زنی و بهره برداری داریم، بلکه گوش شنوای مشکلات مردم نیز هستیم.
وی اظهارکرد: نهضت پاسخگویی هر هفته انجام می‌شود که مکمل عدالت فضایی است، حضور در محلات باعث می‌شود مشکلات را از نزدیک رصد کنیم و راحت‌تر بتوانیم آنها را بر طرف کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار