حمایت شهردار اصفهان از تولید آثار سینماگران اصفهان

رئیس دفتر انجمن سینمای جوانان اصفهان گفت: استقبال شهروندان اصفهان در روز نخست جشنواره بسیار کم نظیر بود و امیدواریم این میزان استقبال تا آخرین روز ادامه داشته باشد.

حمایت شهردار اصفهان از تولید آثار سینماگران اصفهان

رئیس دفتر انجمن سینمای جوانان اصفهان گفت: استقبال شهروندان اصفهان در روز نخست جشنواره بسیار کم نظیر بود و امیدواریم این میزان استقبال تا آخرین روز ادامه داشته باشد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره فیلم های کوتاه کودکان و نوجوانان ،طباطبایی گفت: در روز گذشته که نخستین روز از جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شد، در بین سه سینمایی که اکران آثار جشنواره را بر عهده دارند، پردیس چهارباغ با بیشتریم حجم استقبال شهروندان اصفهانی روبرو بود.

وی ادامه داد: هرچند این مسئله اشتیاق مردم را نسبت به تماشای آثار جشنواره نشان می دهد اما چون دو سینمای فلسطین و سپاهان هم اقدام در حال اکران این فیلم ها هستند از مردم می خواهیم که به این دو سینما هم مراجعه کنند.

حمایت شهردار اصفهان از آثار فیلمسازان اصفهان

رئیس دفتر انجمن سینمای جوانان اصفهان در ادامه درباره برگزاری نشست ۴۰ فیلم کوتاه فیلمسازان اصفهان گفت: تولید ۴۰ فیلم کوتاه که افتتاحیه آن در روز نهم تیر انجام شد مربوط به جشنواره بیست و هشتم است که فراخوان آن برای جشنواره بیست و نهم منتشر شد و در سطح شهر اصفهان به صورت عمومی در کل رسانه ها و سایتهای خبری اعلام شد. بر این اساس ۵۸۳ فیلمنامه از سراسر استان اصفهان به دبیرخانه رسید. شورای فیلمنامه جشنواره بیست و نهم این آثار را بررسی کرده و ۴۰ فیلمنامه را برای تولید انتخاب کرد.

وی ادامه داد: روند برآورد این آثار حدود دو سال قبل انجام شده که به دلیل عدم تخصیص بودجه کافی، روند تولید متوقف شده بود. اما با حمایت شهردار محترم اصفهان مصمم هستیم تا این ۴۰ فیلم را در آستانه جشنواره سی ام به تولید نزدیک کنیم و انشالله تلاش داریم که تا شهریور ماه این آثار تولید شده و به جشنواره سی و یکم برسد.

وی با اشاره به دلیل توقف این تولیدات به مدت دو سال عنوان داشت: به دلیل اینکه جشنواره در دوره قبل از اصفهان رفت و در دوره بیست و نهم در همدان برگزار شد و همچنین عدم وجود بودجه کافی نتوانستیم این تولیدات را زودتر به پایان برسانیم

وی در خصوص موضوع دعوت از هنرمندان برای شرکت در جشنواره و استفاده از امکانات تماشای فیلم ها گفت: ما بن رایگان به وفور در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قرار دادیم و اعلام کردیم که اگر بازهم نیاز به بن رایگان داشتند میتوانند به اداره کل یا دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که هنرمندان بتوانند به رونق جشنواره بیفزایند. ضمن اینکه خدمت در حوزه سینمای اصفهان افتخار ماست و همه تلاش ما بر این است که انشالله قشر هنرمندان اصفهان بتوانند نهایت استفاده را از این جشنواره ببرند.

وی همچنین درباره روند برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره اظهار داشت: در جلسات متعددی که قبل از جشنواره تحت مدیریت علیرضا رضاداد دبیر جشنواره رضاداد و حسینعلی شهیدی برگزار شد، به این جمع بندی رسیدیم که امسال مراسم افتتاحیه را به کودکان و نوجوانان اختصاص بدهیم. چون هرسال گویی مخاطب اصلی مراسم بزرگسالان بودند و نقش کودکان و نوجوانان خیلی کمرنگ شده بود.

وی ادامه داد: لذا امسال این مراسم در قالب یک جشن کودکانه و مختص بچه ها برگزار شد و اقشار مختلف هنرمندان وعزیزان سینماگر برای شرکت در آن دعوت نشدند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار