ساماندهی مشاغل شهری باغبادران در دستور کار قرار گرفت

شهردار باغبادران گفت: در جریان بازدید معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران ازناحیه صنعتی منطقه باغبادران اختصاص قسمتی از زمین های این ناحیه به احداث کارگاه های صنعتی شهری باغبادران در دستور کار اقدامات شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان قرار گرفت.

اردشیر محمدی با اشاره به اینکه یکی از آرمان‌های شهرداری باغبادران ارتقای خلاقیت و سرزندگی در فضاهای شهری است، اظهار کرد: با گسترش روزافزون شهرها و به دنبال آن توسعه مشاغل و تخصصی‌تر شدن آن‌ها بستر مناسبی برای رفع نیازهای مردم فراهم شد اما در مقابل مشکلاتی در زمینه توسعه خدمات شهری به وجود آمد.

وی افزود: عدم رعایت اصول شهرسازی متناسب با نیازمندی‌های روز شهروندا در طول چند دهه اخیر و همچنین کم‌توجهی به فعالیت مجموعه‌های خدماتی در نقاط پرجمعیت موجب تخریب سیمای شهر و همچنین برخی مشکلات زیست محیطی را به دنبال داشته است .

شهردار باغبادران تصریح کرد: خیابان‌های کم عرض و مشاغلی که حاشیه خیابان‌ها را در اختیار گرفتند یکی از این مشکلات است که موجب ایجاد ترافیک سنگین و جلوگیری از تردد روان در معابر می‌شود و از طرف دیگر رعایت نکردن قوانین و ضوابط شهری از سوی برخی صاحبان مشاغل و استفاده از فضاهای عمومی برای امور شخصی بستری را فراهم کرده است که عموم مردم با مشکلات فراوانی مواجه باشند .


وی ادامه داد: براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که وظایف قانونی این ارگان شهری را توضیح داده، جلوگیری از ایجاد و تأسیس تمام اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهر می‌شوند، در وظایف شهرداری‌ها گنجانده شده و شهرداری‌ها را مکلف کرده است تا از تأسیس کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها، مراکز دامداری و به طورکلی تمام مشاغلی که به نحوی برای ساکنان شهر ایجاد مزاحمت می‌کنند، جلوگیری کند .

محمدی اضافه کرد: از این جهت اجرایی کردن سر فصلهایی همچون سرزندگی اقتصادی، سرزندگی اجتماعی، سرزندگی محیطی و سرزندگی فرهنگی در شهرداری باغبادران مورد توجه قرار گرفت تا بتوانیم به شهری برخوردار از محیط‌های کسب و کار مطلوب مشاغل شهری، با رعایت شاخص‌های توسعه پایدار و منطبق بر هویت اسلامی و ایرانی دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: از این رو با توجه به اینکه شهرداری‌ها موظف هستند ضمن جلوگیری از شکل گیری این مشاغل در شهر به سبب ایجاد منظر نامناسب، اغتشاش بصری و صوتی، ضربه زدن به بهداشت عمومی و ... راهکاری برای انتقال و ساماندهی مشاغلی که جزو این گروه محسوب می‌شوند بیندیشند ما نیز در مجموعه شهرداری باغبادران در این مسیر گام هایی را برداشتیم .

شهردار باغباردان بیان کرد: ساماندهی محل های واحدهای صنفی یکی از مهمترین طرح‌هایی است که در شهرداری باغبادران مورد توجه قرار گرفته که خود باعث رعایت شاخص‌های توسعه پایدار و سرزنده‌سازی محیط‌ها و فضاهای شهری خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد:با توجه به اهمیت موضوع در جریان بازدید معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران از ناحیه صنعتی منطقه باغبادران اختصاص قسمتی از زمین های ناحیه صنعتی باغبادران به احداث کارگاه های صنعتی شهری باغبادران در دستور کار اقدامات شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان قرار گرفت.

محمدی اذعان کرد: در این بین توافقات لازم انجام گرفت تا با مشارکت صاحبان این صنایع و شهرداری ضمن برنامه ریزی لازم و جانمایی و اقدامات عمرانی لازم قسمتی از این ناحیه صنعتی به صاحبان مشاغل صنعتی شهری اختصاص یابد و در صورت تحقق این هدف و انتقال کارگاه های صنعتی شهری از معابر اصلی شهر باغبادران به این منطقه امنیت و آرامش شهری بیشتری در معابر اصلی این شهر فراهم خواهد شد.

وی متذکر شد: ما معتقدیم احداث این شهرک کاهش تنش‌های اجتماعی، بهبود ارائه خدمات، ایجاد فضای رقابتی و بهبود سیما و منظر شهری را به دنبال خواهد داشت و بستری مناسب برای خدمات رسانی به مردم ایجاد می‌کند .

محمدی تاکید کرد: به اعتقاد ما رشد و توسعه شهرباغبادران طی سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده اما امکانات و خدمات شهری به این نسبت افزایش نیافته است چراکه هزینه‌های تملک و امور شهری برای شهرداری بسیار سنگین است و با توجه به افزایش چشمگیر هزینه‌ها شهرداری این امکان را ندارد که تمام خیابان‌ها را تعریض و شرایطی مساعد برای همه مشاغل و عبور و مرور مردم فراهم کند .


وی تصریح کرد: با توجه به همین هزینه‌های گزاف، شهرداری سعی دارد با ایجاد شهرک مشاغل های مزاحم شهری، این نوع مشاغل را ساماندهی کرده و بستر خوبی برای خدمات رسانی به مردم فراهم کند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار