گرد و غبار تا سه‌شنبه مهمان اصفهان است

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان گفت: به تدریج شرایط گرد و غبار برای استان اصفهان از فردا بهتر خواهد شد اما هم چنان برای منطق شرق و شمال شرقی استان اصفهان وزش باد همراه با گرد و غبار را داریم.

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان گفت: به تدریج شرایط گرد و غبار برای استان اصفهان از فردا بهتر خواهد شد اما هم چنان برای منطق شرق و شمال شرقی استان اصفهان وزش باد همراه با گرد و غبار را داریم.

میترا سیدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: برای امروز پدیده گرد و خاک در اصفهان را داشتیم که از قبل این موضوع پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: در برخی از نقاط استان اصفهان به خاطر پدیده گرد و غبار کاهش دید بیشتر بوده است که به طور مثال اردستان و نطنز کاهش دید افقی به سه کیلومتر هم رسیده است.

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: نقشه‌ها نشان می‌دهند که برای امروز هم پدیده گرد و غبار را در استان اصفهان داریم که بیشترین میزان آن به روی شمال این استان است.

وی تأکید کرد: به تدریج این شرایط برای استان اصفهان از فردا بهتر خواهد شد اما هم چنان برای مناطق شرق و شمال شرقی استان اصفهان وزش باد همراه با گرد و غبار را داریم؛ برای روز سه‌شنبه شرایط هوایی و جویی استان اصفهان بهبود پیدا می‌کند و گرد و غبار این استان را ترک خواهد کرد.

سیدان با بیان اینکه گرد و خاک موجود در استان اصفهان به خاطر وزش باد و سمت و سوی وزش باد است، گفت: توده هوایی گرد و خاکی به روی کشور عراق و جنوب غربی ایران شکل گرفته است اما استان اصفهان بیشتر متأثر از توده‌های داخلی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همان‌طور که انتظار داشتیم بیشتر گرد و غبار از سوی استان‌های قم، مرکزی و سمنان به استان اصفهان وارد شده است.

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا برای 24 ساعت آینده تغییر زیادی ندارد، اظهار کرد: اصفهان به طور بیشینه 40 درجه و به طور کمینه 23 دمای هوا را شاهد خواهد بود.

سیدان گفت: گرم‌ترین شهر استان اصفهان چوپانان با دمای 42 درجه و خنک‌ترین شهر با دمای 22 شهر بوئین میاندشت در استان اصفهان است؛ برای فردا تغییر دمایی نداریم و مقداری در روزهای پایانی هفته جاری افزایش دما را برای استان اصفهان خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در خرداد ماه سال جاری در استان اصفهان افزایش دمای نسبتاً بالایی به نسبت، سال قبل در این استان داشتیم.

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: افزایش دما در خرداد ماه سال جاری استان اصفهان به این دلیل بود که نفوذ توده هوای گرم و کم فشار از سوی هند امسال زودتر به طرف ایران آمد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار