میزبانی رویدادهای بین المللی پیشکش

سالن 25 آبان که قرار بود به عنوان یک مجموعه استاندارد، عهده دار میزبانی‌های بین المللی باشد، در حال حاضر موقعیت میزبانی از یک دیدار لیگ برتری را هم ندارد تا بدین ترتیب برگزاری دیدار تیم‌های گیتی پسند و مقاومت البرز در هفته دوم لیگ برتر فوتسال در هاله ای از ابهام قرار گیرد. رقابت‌های لیگ برتر فوتسال که از هفته گذشته با برگزاری نامنظم چند دیدار استارت خورد، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز با مسابقات هفته دوم پیگیری می‌شود که در یکی از مسابقات، تیم گیتی پسند میزبان تیم مقاومت البرز خواهد بود.

اصفهان زیبا: سالن 25 آبان که قرار بود به عنوان یک مجموعه استاندارد، عهده دار میزبانی‌های بین المللی باشد، در حال حاضر موقعیت میزبانی از یک دیدار لیگ برتری را هم ندارد تا بدین ترتیب برگزاری دیدار تیم‌های گیتی پسند و مقاومت البرز در هفته دوم لیگ برتر فوتسال در هاله ای از ابهام قرار گیرد. رقابت‌های لیگ برتر فوتسال که از هفته گذشته با برگزاری نامنظم چند دیدار استارت خورد، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز با مسابقات هفته دوم پیگیری می‌شود که در یکی از مسابقات، تیم گیتی پسند میزبان تیم مقاومت البرز خواهد بود.با این حال نامشخص بودن وضعیت سالن محل برگزاری این مسابقه، موجب شده تا قائم مقام باشگاه گیتی پسند در گفت وگو با اصفهان زیبا از احتمال لغو این دیدار خبر بدهد.محمدحسین عراقی زاده دراین باره می‌گوید: از حدود دو ماه قبل به درخواست کادر فنی تیم و به دلیل یکسان بودن کفپوش سالن 25 آبان با کفپوش سالن محل برگزاری مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در ویتنام، تصمیم به انتقال محل تمرینات تیم گیتی پسند به این سالن گرفته شد. وی ادامه می‌دهد: با موافقت اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، در این مدت تمرینات تیم در سالن 25 آبان بدون مشکلی پیگیری می‌شد و بنا به درخواست سرمربی تیم، تصمیم گرفتیم تنها میزبانی خود تا پیش از حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را نیز در این سالن برگزار کنیم.عراقی زاده می‌افزاید: دو هفته قبل مکاتبات لازم در این باره انجام شد، اما اداره ورزش و جوانان اعلام کرده که این سالن به دلایل فنی، امکان میزبانی این مسابقه را ندارد و باید به فکر برگزاری مسابقه در محل دیگری باشیم.قائم مقام باشگاه گیتی پسند با تکذیب بحث‌های مطرح شده در خصوص به توافق نرسیدن بر سر رقم اجاره، تاکید دارد که بحث فنی و آمادگی نداشتن تنها دلیل ممانعت از برگزاری بازی در این سالن اعلام شده است.با توجه به منتفی شدن برگزاری مسابقه در سالن 25 آبان، بازگشت به سالن پیروزی تنها گزینه ای است که پیش روی گیتی پسند قرارداد که عراقی زاده در این باره می‌گوید: با مسئولان سالن پیروزی مکاتبه کرده و درخواست برگزاری بازی در این سالن را داده‌ایم، اما هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم. اگر در فرصت کوتاه باقی مانده، برای بازی در سالن پیروزی توافق شود، بازی در موعد مقرر برگزار خواهد شد، اما در غیر این صورت؛ همانند بازی هفته گذشته با تیم یاسین پیشروی قم، نبود سالن دردسرساز خواهد شد.

افضل: هزینه بیت المال خاک می خورد
علیرضا افضل سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند که از به هم خوردن برنامه تیمش برای بازی در سالن 25 آبان حسابی گلایه دارد، معتقد است هزینه‌ای که از بیت‌المال شده در حال خاک خوردن است. وی در این خصوص می‌گوید: شروع تمرینات ما در سالن ۲۵ آبان مجموعه نقش جهان بود؛ سالنی که در کشور بی نظیر و از استاندارد بسیار خوبی برخوردار است، اما به گفته برخی مسئولان ورزش استان این سالن برای میزبانی ما در اولین بازی خانگی مناسب نیست. افضل ادامه می‌دهد: این سالن همان سالنی است که دیدارهای تاسیسات دریایی در جام باشگاه‌های آسیا در آن برگزار شد. اگر مناسب میزبانی نیست و تجهیزات آن کامل نشده، چرا مسابقاتی در سطح آسیا در آن برگزار شد؟ چرا بدون برنامه‌ریزی هزینه می‌کنیم؟ این هزینه‌ای که شده، از بیت‌المال و بودجه ورزش استان است و حالا بدون استفاده در حال خاک خوردن است.به گفته سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند، سالن ۲۵ آبان مجموعه نقش جهان به لحاظ کف‌پوش و امکانات یکی از بهترین سالن‌های استاندارد کشور است که هیچ‌گونه استفاده و بهره‌برداری ورزشی از آن نمی‌شود.وی ادامه می‌دهد: بعد از افتتاح آن و یک دوره مسابقه آن را به وضعیتی انداختند که برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا مجبور به صرف هزینه دوباره شدند و بعد از این مسابقات نیز دوباره این مساله تکرار شد. باید برنامه‌ریزی خوب و مدونی در استفاده و نگهداری اماکن ورزشی باشد که چنین سرمایه‌هایی را اینگونه از دست ندهیم.

سالنی که متولی ندارد
سالن 25 آبان از زمانی که به بهره برداری رسیده تا به امروز شرایط متفاوتی را تجربه کرده است و برخلاف وعده‌های زمان افتتاح که قرار بود به محلی برای میزبانی‌های بین المللی تبدیل شود، به سالنی بدون کاربری تبدیل شده است.این سالن که در چند سال اولیه پس از بهره برداری، به محلی برای برپایی مراسم جشن و برنامه‌های تفریحی تغییر کاربری داده بود، به واسطه سخت گیری مسئولان AFC در تایید نکردن استانداردهی سالن پیروزی، میزبانی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در سال 94 را برعهده گرفت.با توجه به رفع نواقص مجموعه و کفپوشی که توسط AFC به این سالن اهدا شد، پیش بینی می‌شد که سالن 25 آبان به گزینه ای پیش روی فدراسیون‌های مختلف برای برگزاری مسابقات کشوری و رویدادهای بین المللی تبدیل شود، اما تاکنون که این اتفاق رخ نداده و حتی توانایی بر عهده گرفتن میزبانی یک دیدار لیگ برتری معمولی را هم ندارد و با این وضعیت معلوم نیست متولیان ورزش استان، چه تصمیمی برای این سالن دارند.از سال 94 که با میزبانی پیکارهای باشگاهی فوتسال باشگاهی آسیا، سالن 25 آبان بیش از گذشته مورد توجه واقع شد، قرار بود پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود تا ردیف بودجه معینی برای نگهداری این مجموعه ورزشی در نظر گرفته شود، اما وضعیت فعلی این سالن و آماده نبودن برای برعهده گرفتن میزبانی یک دیدار لیگ برتری که نیازی هم به استانداردهای خاص ندارد، نشانگر آن است که تدبیری در این خصوص اندیشیده نشده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار