رسول صدرعاملی، از مصاحبه با امام (ره) در نوفل‌لوشاتو تا بیان دغدغه‌های اجتماعی در قاب تصویر

رسول صدرعاملی، مردی دغدغه‌مند برای نوجوانان و جوانان ایرانی است که همواره در آثار سینمایی خود چالش‌ها و مشکلات اجتماعی را شیواترین شکل به تصویر می‌کشد.

رسول صدرعاملی، مردی دغدغه‌مند برای نوجوانان و جوانان ایرانی است که همواره در آثار سینمایی خود چالش‌ها و مشکلات اجتماعی را شیواترین شکل به تصویر می‌کشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تداعی با کفش‌های کتانی، آیدا نگران برای پدر، ترانه پانزده ساله و عطیه سردرگم در تنهایی، شخصیت‌های نام آشنای سینمای صدرعاملی هستند که هر کدام دغدغه‌های خانوادگی و اجتماعی را روایت می‌کنند.
رسول صدرعاملی، نویسنده، کارگردان و روزنامه‌نگار سینمای ایران و از اساتید کارگردانی در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر و از اساتید مدرسه ملی سینمای ایران‌زاده اصفهان است که فعالیت خود را از 17 سالگی با روزنامه‌نگار آغاز کرد و در زمان تحصیلش در مونت پلیه فرانسه به اصلی‌ترین گزارشگر بین‌المللی اخبار مربوط به اقامت حضرت امام خمینی(ره) در نوفل‌لوشاتو تبدیل شد و در پرواز انقلاب تنها گزارش مستند تصویری و تنها مصاحبه امام خمینی(ره) را ثبت کرد.
هرچند صدرعاملی کارهای مستند و تجربی مختلفی را در کارنامهٔ خود داشت، اما فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را با تهیه کنندگی فیلم خونبارش در سال 59 به عنوان نخستین پروژه سینمایی پس از انقلاب آغاز کرد و دو سال بعد، نخستین فیلم خود در جایگاه کارگردان را بانام رهایی در سال 61 ساخت.
این کارگردان برجسته ایرانی فیلم‌های چون «گل‌های داودی» (1363)، «پاییزان» (1366)، «قربانی» (1370)، «سمفونی تهران» (1372)، «دختری با کفش‌های کتانی» (1378)، «من، ترانه 15سال دارم» (1380)، «دیشب باباتو دیدم آیدا» (1383)، «شب» (1385)، «هر شب تنهایی» (1386)، «زندگی با چشمان بسته» (1387) و «در انتظار معجزه» (1388) را در کارنامه‌ خود دارد.
رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران درباره دغدغه‌های اجتماعی خود در فیلم‌هایش می‌گوید: من فیلم‌ساز شدم و در تداوم سال‌ها کار روزنامه‌نگاری، قصه‌هایم را از قصه‌های روزمره مردم گرفتم.
وی بیان کرد: سینمای اجتماعی، سینمای هشدار است که یکی از وظایف آن می‌تواند سیاه‌نمایی نیز باشد. در جامعه،‌ فیلم‌ساز ژانر اجتماعی باید تلاش کند تا یک لکه سیاه کوچک را نیز بزرگ بنماید تا توجه همه به آن جلب شده و پیش از آنکه آن لکه گسترش یابد و به فاجعه تبدیل شود، متولیان جامعه از خانواده تا مسئولان باید برای آن راه حل پیدا کنند.
و اینک قرار است که در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از رسول صدرعاملی کارگردان دغدغه‌مند سینمای ایران تجلیل می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار