چالش دختران بلندقامت ذوب‌آهن برای قهرمانی در لیگ والیبال

سوپر لیگ هفت تیمی والیبال بانوان که تغییر نام و اسپانسری تیم گاز به پارسه تهران کار خود را در نیم‌فصل اول با صدرنشینی تیم ذوب‌آهن به پایان رسانده بود در نیم‌فصل دوم دچار تغییراتی شد.

چالش دختران بلندقامت ذوب‌آهن برای قهرمانی در لیگ والیبال


باران بهمنی| لژیونر شدن دو بازیکن از بانک سرمایه و دانشگاه آزاد که رقبای اصلی ذوب‌آهن در این دوره از بازی‌ها هستند کمی کار را برای مربیان این دو تیم سخت کرد و گویا تاکنون تیم بانک سرمایه در استفاده از بازیکن خارجی جایگزین برهانی رضایت کامل ندارد چراکه میترا شعبانیان سرمربی این تیم به فارس گفته بود: «این بازیکن زمانی که به ایران آمد مریض شد و آن‌طور که می‌خواهم نیست؛ اما تمرینات خوبی باحجاب داشته و معمولاً بازیکنان برزیلی بازیکن مسابقه هستند و باید آن‌ها را در این شرایط سنجید. معمولاً بازیکنان این کشور با ایرانی‌ها خوب هماهنگ می‌شوند. سرمربی تیم والیبال بانوان بانک سرمایه همچنین درباره بازی اول تیمش مقابل سایپا در هفته اول دور برگشت، خاطرنشان کرد: ما تمرینات خوبی داشته‌ایم. سایپا هم شنیده‌ام در نیم‌فصل دوم بازیکن گرفته اما نمی‌دانم چه کسانی را جذب کرده است. فکر می‌کنم بازیکنان سایپا حالا هماهنگ‌تر هستند. شعبانیان همچنین مهم‌ترین رقیب تیمش را ذوب‌آهن دانست و گفت: این تیم در بازی اول باید با دانشگاه آزاد بازی کند که حالا بازیکنی مانند گیوه را ندارد. ذوب‌آهن خوش‌شانس است.» اما تغییرات دیگری که شرایط تیم‌ها را تحت شعاع قرارداد حذف تیم پارسه از گردونه رقابت‌ها بود که باعث می‌شود در امتیازات تیم‌ها تغییراتی به وجود آید. فریبا سلیمانی سرمربی تیم پارسه تهران درباره منحل شدن این تیم قبل از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر والیبال بانوان به فارس گفت: «استرس و فشاری که روی ما بود 10 برابر عدم تعهد این باشگاه،‌ بازیکنان و کادر را اذیت کرد. فکر می‌کنم حضور الله‌وردی مدیرعامل پارسه طوفانی در لیگ برتر بود. وی افزود: ما به اعتبار تیم مردان در لیگ والیبال شرکت کردیم بنابراین باید بررسی بیشتری صورت بگیرد. رشته والیبال خوش‌نام است و خیلی‌ها در تلاش هستند تا در آن نفوذ کنند. این باشگاه برای ما تا امروز 35 میلیون هزینه کرده است و حتی پول سالن را هم که داده بود برگشت‌خورده است. با این مبلغ حتی مربیان می‌توانند سال آینده خودشان تیم بدهند! الله‌وردی در جلسه گفته بود تیم ما برای قهرمانی در لیگ شرکت نمی‌کند درحالی‌که ما فقط 6 بازیکن‌مان را از دست دادیم و در تیم گاز سال‌ها قهرمان و نایب‌قهرمان بودیم؛ بنابراین خوب است که قدر داشته‌هایمان را بدانیم. سلیمانی افزود: ما نگران بازیکنان خود بودیم که حالا باید جای دیگری بروند. بازیکنان پیشنهاد‌هایی دارند حالا باید ببینیم نتیجه چه می‌شوند. آنها تاکنون هیچ مبلغی از باشگاه نگرفتند. حتی برای تهیه توپ و لباس هم مدیرعامل هزینه‌ای پرداخت نکرده است. الله‌وردی با سرنوشت خیلی‌ها بازی کرد.»

دور رفت ليگ برتر واليبال بانوان از پنجشنبه هفته جاري آغاز می‌شود و نماینده اصفهان در اين رقابت‌ها شرايط سختي را نسبت به دور رفت دارد، چراكه دربازی‌های حساس و تأثیرگذار از امتياز ميزباني برخوردار نيست. بااین‌حال سرمربي اين تيم باور دارد در دور رفت امتیازات خوبي جمع کرده‌اند و فاصله مناسبي از رقيبان دارند. فريبا صادقي با اشاره به آغاز مرحله برگشت به اصفهان امروز می‌گوید: «با توجه به انصراف تيم پارسه تهران در دور برگشت، مجدداً قرعه‌کشی انجام شد كه اولين بازي ما در اين مرحله با تيم دانشگاه آزاد اسلامي است. هفته اول اين مرحله مانند دور رفت برگزار می‌شود. بقيه برنامه هنوز به ما اعلام‌نشده است. وي اضافه می‌کند: انصراف پارسه عملاً باعث شد رقباي اصلي ما كمي تغيير پيدا كند. در حال حاضر بانك سرمايه و دانشگاه آزاد تعقیب‌کننده ما هستند. باوجوداینکه در بيشتر بازی‌های دور برگشت ما مهمان هستيم، ولي به دليل كسب حداكثري امتياز دربازی‌های خانگي دور رفت و ايجاد فاصله با رقبا فكر می‌کنم مشكل آن‌چنانی نخواهيم داشت. جداي از اينكه فاصله تقریباً 20 روزه‌ای تا شروع مجدد مسابقات داشتيم. در این فرصت بازسازي آسیب‌ها و ريكاوري خوب و تمرينات بدني براي بهتر شدن شرايط بازيكنان را انجام داديم. سعي كرديم. بچه‌ها را به درجه مطلوب آمادگي جسماني برسانيم. سرمربي تيم واليبال بانوان ذوب‌آهن به برطرف شدن مصدوميت دو بازيكن تيمش اشاره می‌کند و می‌گوید: ندا چملانيان و فرناز ساعي از نیم‌فصل اول دچار مصدوميت بودند كه خوشبختانه مصدومیتشان تقریباً برطرف شده و هر دو در تمرينات تا اين لحظه مشكلي نداشتند و از عملكردشان راضي هستيم.» صادقي خاطرنشان می‌کند: تيم ما در مسابقات اخير چند ملی‌پوش داشت كه حضور در اردو و مسابقات باعث تقويت روحی‌شان شده است؛ اما ازنظر فني فكر نمی‌کنم بازي با تیم‌های مالديو و نپال روي افزايش عملکردشان تأثیرگذار باشد. اين مربي باسابقه در سرمربي گري تيم ملي معتقد است: شرايط آينده واليبال بانوان را درخشان می‌بینم و باور دارم از ابتداي سال جاري تاکنون شاد روند روبه رشدي بوديم كه در ليگ نيز به‌خوبی مشهود است. مطمئناً در شرايط بهتر نيز خواهد شد. صادقي در پايان اعلام كرد: اميدواريم در پايان ليگ شاهد كسب موفقيت براي ذوب‌آهن باشيم و برای تحقق این مهم همه تلاشمان را خواهيم كرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار