تجزیه عراق فقط به نفع صهیونیست‌ها خواهد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله سیستانی در شکست تروریست‌های تکفیری در موصل نقش مهمی داشتند و این مهم را به ملت و دولت عراق تبریک می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله سیستانی در شکست تروریست‌های تکفیری در موصل نقش مهمی داشتند و این مهم را به ملت و دولت عراق تبریک می‌گویم.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در دیدار با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار ملت عراق تا عبور از بحران‌ها خواهد بود و امیدواریم که این کشور بتواند هرچه سریع‌تر با بازسازی از شرایط بحرانی عبور کند. وی تصریح کرد: عراق نقش مهمی در منطقه دارد. نباید این کشور به سمت تجزیه برود چون این کار فقط به نفع صهیونیست‌ها خواهد بود و باید جلوی این اتفاق گرفته شود و مردم نسبت به این مسئله و عواقب آن آگاه باشند. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: داعش ضربه شدیدی در عراق خورده است و حال با این پیروزی که به‌دست‌آمده باید بقیه راه را باتدبیر جلو برود تا بتواند بحران‌های پس از جنگ را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد. وی در خصوص روابط تجاری میان دو کشور اظهار داشت: زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد که با رفع موانع بانکی این امر بیشتر تسهیل خواهد شد. در ادامه این دیدار عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق گفت: ما همیشه بر این نکته تأکید داشتیم که اگر در عراق و سوریه با داعشی ها به مبارزه نپردازیم باید در سراسر جهان با آن‌ها درگیر شویم. وی به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با داعش به عراق و سایر کشورهای درگیر در منطقه اشاره کرد و گفت: پیروزی‌هایی که اکنون در موصل شاهدش هستیم نتیجه همین همکاری‌ها و اتحادی است که بین ما وجود داشته است. عمار حکیم تصریح کرد: اما این پیروزی‌های نظامی نباید ما را از چالش‌های پیش رو غافل کند. مسئله یکپارچگی عراق خیلی مهم است. اگر عراق تجزیه شود اصلاً به نفع این کشور نیست. کرد، شیعه و سنی باید به‌صورت یکپارچه و در زیر لوای یک پرچم قرار داشته باشند. وی افزود: تجزیه عراق فقط به این کشور ختم نمی‌شود و در کل منطقه بازتاب خواهد داشت و به نفع کسانی تمام خواهد شد که همیشه به دنبال ایجاد تفرقه میان کردها و شیعه بوده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار