افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار اصفهان

رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان از افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ زنده در بازار اصفهان خبر داد.

رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان از افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ زنده در بازار اصفهان خبر داد.
محمد علی فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: طی هفته گذشته حدود 400 الی 500 تومان قیمت مرغ زنده در اصفهان افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار اصفهان افزود: شب گذشته مرغ زنده درب مرغداری هر کیلوگرم 5200 تومان فروخته شد، امروز نیز هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه‌ها 7270 تومان توزیع شده که احتمال دارد این قیمت فردا حدود 200 تومان افزایش پیدا کند، همچنین فروش مرغ برای مصرف کننده تا 7800 تومان مجاز است.
رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ در بازار کاهش نمی‌یابد، تصریح کرد: طی چند ماه گذشته قیمت جوجه 2500 الی 2700 تومان با هزینه حمل و نقل بوده است و درست و به صرفه نیست که قیمت‌ها کاهش پیدا کند.
وی دلیل افزایش قیمت مرغ را گرمای هوا دانست و گفت: در حال حاضر به دلیل گرمای هوا و گرانی جوجه قیمت مرغ زنده افزایش پیدا کرده و گرمای بیش از حد هوا مرغداران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، همچنین گرمای هوا اجازه بزرگ شدن مرغ را نمی‌دهد از این رو تولید کاهش می‌یابد.
فروغی با بیان اینکه با کمبود مرغ در بازار اصفهان مواجه نیستیم، بیان کرد: جوجه‌ریزی حدود 2 ماه گذشته آغاز شد و مرغ آن به تازگی در بازار توزیع می‌شود و امیدواریم هفته آینده با ورود مرغ‌های جدید تنش چند روزه به پایان برسد اما وعده کاهش قیمت مرغ را به شهروندان نمی‌دهیم.
وی گفت: با وجود مرغ اصفهان شاهد عرضه مرغ شمال در مرغداری‌ها هستیم که متاسفانه توزیع مرغ شمال، هم سبب بر هم خوردن توازن بازار مرغداری در اصفهان و هم دلسردی مرغدار و سردرگمی مردم می‌شود.
رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان ادامه داد: مشخص نیست آیا مرغی که از شمال وارد می‌شود، مرغ خوبی است، یا کشوری که مرغ ارزان‌تری را وارد کشور می‌کند محصول آن در کشور ما ارزان‌تر به فروش می‌رسد، مسئولان باید به این موضوع بیشتر رسیدگی کنند تا مرغ شمال وارد شهری همچون اصفهان نشود و صنعت مرغ اصفهان را در حاشیه فرو نبرد.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم صنعت مرغ اصفهان پایدار باشد باید جلوی ورود مرغ شمال را به اصفهان بگیریم، اظهار داشت: در صورتی که مرغی به جز مرغ اصفهان وارد بازار شود، تولید مرغ در اصفهان به حاشیه کشیده می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار