چهل‌کچل به سانس فوق‌العاده سینما سپاهان رسید

با توجه به استقبال بسیار زیاد شهروندان اصفهانی از روزهای پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در اصفهان، بلیت‌های روز هفتم جشنواره امروز به فروش رسید.

با توجه به استقبال بسیار زیاد شهروندان اصفهانی از روزهای پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در اصفهان، بلیت‌های روز هفتم جشنواره امروز به فروش رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، ششمین روز از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به میزبانی اصفهان با استقبال پرشور شهروندان اصفهانی همراه بود.
سینماهای اصفهان در روزهای پایانی جشنواره میزبان تعداد زیادی از علاقه‌مندان به حوزه فیلم‌های کودکان و نوجوانان است. سینما سپاهان اصفهان در ششمین روز از برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان خانواده‌های بسیاری را برای تماشای فیلم‌ها در خود مشاهده می‌کند.
استقبال شهروندان اصفهانی در روز‌های پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اندازه‌ای افزایش داشته است که بلیت‌های سانس‌های مختلف سینماها در حدود ساعت 4 بعد‌از‌ظهر به اتمام رسیده بود.
بلیت‌های هفتمین روز اکران فیلم‌های جشنواره امروز در گیشه‌های فروش بلیت سینما سپاهان پیش‌فروش شد که با استقبال بسیار زیاد مردم نیز همراه بود.
نخستین اکران انیمیشن در سینما سپاهان اصفهان، فیلم کوتاهی با عنوان "رؤیاها در یک روز" است. این انیمیشن محصول داخل و ساخت صادق جوادی در 11 دقیقه است.انیمیشن کوتاه "رؤیاها در یک روز" درباره 4 کودک است که رؤیاهایشان را در این انیمیشن برای تماشاگران تعریف می‌کنند.
صادق جوادی پیرامون ساخت انیمیشن "رؤیاها در یک روز" اظهار داشت: انیمیشن کوتاه "رؤیاها در یک روز" یک مستند انیمیشن بوده که 4 کودک کابوس‌‌ها و رویاهاشان را تعریف می‌کنند و ما این انیمیشن را در 11 دقیقه به نمایش گذاشته‌ایم. وی افزود: برای ساخت این انیمیشن و حضور کودکان در آن، از میان نزدیک به 30 کودک بازیگران این فیلم این انیمیشن انتخاب شده‌اند. این انیمیشن تا حدودی فضایی تیره و ترسناک دارد که امیدوار هستم کودکان با مشاهده آن نترسند.
دومین اکران نیز از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه در آثار پویانمایی با نام "درخت پرتغالی" بوده است. این انیمیشن محصول داخل و ساخت امیر هوشنگ معین بوده که به مدت 7 دقیقه در سینما سپاهان به اکران گذاشته شد.
این انیمیشن از دیدگاه دختری است که درون درخت پرتغال قرار دارد و داستان زندگی او را بیان می‌کند. فضای این انیمیشن ذهنی بوده که از ذهن دختر بچه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود.
امیر هوشنگ معین، کارگردان انیمیشن "درخت پرتغالی" پیرامون این انیمیشن گفت: این انیمیشن بر اساس شعری که دختری 17 ساله سروده است، ساخته شد. برداشت اصلی شعر این انیمیشن نیز از شعر معروف "دویدم و دویدم" بوده است.
وی افزود: این انیمیشن نزدیک به 6 دقیقه بوده ولی ساخت آن برای ما حدود 1 سال به طول انجامید. طولانی شدن ساخت این انیمیشن به دلیل این بوده که تمام قسمت‌های آن نقاشی شده و این موضوع بنابر علاقه شخصی من اتفاق افتاد.
سومین اکران انیمیشن در سینما سپاهان اصفهان، به نام "مدرسه خرگوش‌ها" بود. این انیمیشن محصول کشور دانمارک و ساخت یعقوب لی است. ساخت این انیمیشن در سال 2016 میلادی به اتمام رسیده و مدت‌زمان پخش آن 75دقیقه است. این انیمیشن با استقبال بسیار خوب از سوی تماشاگران قرار گرفت و در زمان اکران انیمیشن نیز کودکان حاضر در سالن سینما ارتباط خوبی با این انیمیشن برقرار کردند.
نخستین انیمیشن اکران شده در سانس دوم سینما سپاهان اصفهان با عنوان "اولین اثر انگشت" بوده است. این انیمیشن محصول کشور مصر و ساخته محمد موافقی است که در سال 2016 نیز ساخت آن به پایان رسید. انیمیشن "اولین اثر انگشت" انیمیشن کوتاهی است که به مدت 15 دقیقه در سینما سپاهان اصفهان به اکران گذاشته شده است.
دومین فیلم کوتاهی که در دومین سانس اکران فیلم در سینما سپاهان اصفهان به نماش گذاشته به نام "معلق" است که در سال 2016 ساخت آن به پایان رسیده است. این انیمیشن 4 دقیقه‌ای محصول کشور انگلیس و به کارگردانی لیام هریس است.
با توجه به این موضوع که قسمت‌های مختلف این انیمیشن به زبان خارجی بوده ولی متأسفانه دوبله نشده و تماشاگران مجبور بودند به صورت زیر نویس ترجمه این انیمیشن را همزمان با مشاهده آن بخوانند که متوجه موضوعات مختلف آن بشوند.
انیمیشن "رهایی از بهشت" سومین انیمیشن اکران شده در سانس دوم سینما سپاهان بوده که توسط علی نوری اسکویی ساخته شده است. این انیمیشن 76 دقیقه‌ای در سال 2017 ساخته شده و در جشنواره‌های بین‌المللی بسیاری شرکت کرده است.
علی‌ نوری‌اسکویی، کارگردان انیمیشن "رهایی از بهشت"، پیرامون حضور در حشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: بسیار خورشحال هستم که در اصفهان و در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان حضور دارم. تجربه حضور در جشنواره فیلم کودک را در سال‌های گذشته در همدان داشته‌ام و اکنون حضور در اصفهان را نیز تجربه کردم.
وی افزود: متافسانه قرار بود که قسمت‌هایی از این انیمیشن که به زبان خارجی است به صورت دوبله همزمان اکران شود که متاسفانه چنین اتفاقی نیافتاد و قسمت‌های این انیمیشن به زبان خارجی پخش می‌شود.
فیلم "چهل کچل" در سانس فوق‌العاده سینما سپاهان اصفهان به اکران گذاشته شد؛ این فیلم ساخته صادق صادق‌دقیقی بوده و به مدت زمان 90 دقیقه در این سینما اکران شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار