توریست‌های بیشتری در آینده از آذربایجان به اصفهان سفر خواهند کرد

وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان گفت: در آینده توریست‌های بیشتری از آذربایجان به اصفهان سفر خواهند کرد و شرایطی فراهم خواهد شد که همکاری‌های خود را گسترش دهیم.

وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان گفت: در آینده توریست‌های بیشتری از آذربایجان به اصفهان سفر خواهند کرد و شرایطی فراهم خواهد شد که همکاری‌های خود را گسترش دهیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در دیدار با استاندار اصفهان ضمن تشکر از مهمان‌نوازی استاندار اصفهان، اظهار داشت: روابط بین دو کشور در سال‌های اخیر با سرعت گسترش یافته است و رؤسای جمهور دو کشور در این مدت هفت بار با یکدیگر ملاقات داشته‌اند.

قارایف با بیان اینکه مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی دو کشور باعث نزدیکی دو ملت با یکدیگر شده است، گفت: ما خواهان افزایش تعامل و ارتباط دو ملت هستیم.

وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان افزود: سفر به اصفهان به ویژه دیدار امروز من با استاندار اصفهان فرصت طلایی در جهت آشنایی بیشتر با پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در آینده توریست‌های بیشتری از آذربایجان به اصفهان سفر خواهند کرد، اظهار داشت: شرایطی فراهم خواهد شد که همکاری‌های خود را گسترش دهیم.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان به میراث تاریخی و فرهنگی آذربایجان اشاره کرد و افزود: گردشگران ایرانی علاقه‌مند به بازدید از این مکان‌ها هستند و این امکان برای آن‌ها فراهم شده است.

وی با استقبال از پیشنهاد استاندار اصفهان مبنی بر خواهرخواندگی این استان با یکی از استان‌های آذربایجان، گفت: این پیشنهاد از طریق سفارت دو کشور پیگیری خواهد شد تا در آینده نزدیک شرایطی فراهم شود که اصفهان با یکی از شهرهای تاریخی آذربایجان عقد خواهرخواندگی برقرار کند.

قارایف با تأکید بر اینکه باید در زمینه ارتباطات فرهنگی و گردشگری گام‌های مؤثری برداشته شود، تصریح کرد: باید مسؤولان دو کشور به تعمیق مناسبات و گسترش روابط فرهنگی و گردشگری دو طرف کمک کنند.

وی خواستار افزایش روابط دو طرف در حوزه آموزش شد و افزود: امروز نیز بین هنرمندان و دانشمندان دو کشور روابط خوبی وجود دارد که می‌تواند افزایش یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار