شهردار اصفهان : تخصیص ۲ میلیارد تومان برای جشنواره فیلم کودک

شهردار اصفهان گفت: اتفاقات خوب در سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان دست به دست هم می‌دهند تا این رویداد بزرگ در شهر اصفهان تداوم پیدا کند و در سال‌های آینده هم برگزار شود.

شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه شهر اصفهان در سال ۲۰۰۶ پایتخت فرهنگی جهان اسلام شد و همچنین پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است؛ قطعاً شهر ریشه‌داری در تاریخ است.

مهدی جمالی‌نژاد در گفتگو با ایمنا به برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: اتفاقات خوب در سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان دست به دست هم می‌دهند تا این رویداد بزرگ در شهر اصفهان تداوم پیدا کند و در سال‌های آینده هم برگزار شود .

وی افزود: به طور یقین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان که در همین استان به وجود آمده و در همین منطقه به رشد رسیده است؛ نمی‌تواند این جشنواره را در سال‌های بعدی هم در خود نداشته باشد .

شهردار اصفهان تصریح کرد: برگزاری سی‌امین دوره از جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان و برگشت دوباره آن به استان اصفهان یک دوره خوب و ارزشمندی خواهد بود؛ قرارمان بر این است که همیشه این جشنواره را در اصفهان داشته باشیم .

وی تأکید کرد: هم‌چنین قرارمان بر این است تا در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، جوانان اصفهانی درگیر فعالیت‌های هنری این جشنواره شوند .

جمالی‌نژاد ادامه داد: امسال قرار است تا در کنار اکران فیلم‌ها در سی‌امین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، فیلم‌سازان اصفهانی را رشد دهیم و کودکان را با این جشنواره درگیر کنیم .

وی با بیان اینکه برای نخستین بار دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی مختلفی در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزار شده است، اظهار کرد: هم‌چنین در سال جاری برای نخستین بار از فعالان و هنرمندان ارزشمند کشوری در حوزه کودک و نوجوان در این جشنواره تقدیر به عمل آمد .

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر اصفهان در سال ۲۰۰۶ پایتخت فرهنگی جهان اسلام شد و همچنین پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است؛ قطعاً شهر ریشه‌داری در تاریخ است .

وی در رابطه با بزرگداشت هنرمندانی همچون مرضیه محبوب در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان ادامه داد: مرضیه محبوب یکی از هم استانی‌های ما و هنرمند ارزشی هستند که هنرهای این فرد با دوران کودکی بسیاری از مردم کشور همراه بوده است .

جمالی‌نژاد یادآور شد: در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان تصمیم بر این بود تا در کنار اکران فیلم‌های مختلف در این جشنواره تجلیل و تقدیر از هنرمندان را داشته باشیم که در روز گذشته نیز از مرضیه محبوب به عنوان یکی از اسطوره‌های عروسک‌ساز و عروسک‌گردان در حوزه کودک و نوجوان تقدیر و تجلیل شد .

وی با بیان اینکه همه سعی خود را در راستای انجام حداقل هزینه و بهره‌برداری حداکثری در سی‌امین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بکار خواهیم گرفت، افزود: تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده شده است و به دلیل تقارن برگزاری جشنواره کودک با ایام محرم این جشنواره در تیرماه برگزار شد .

شهردار اصفهان گفت: ۸۸ میهمان از ۴۴ کشور در این رویداد فرهنگی هنری شرکت می‌کنند، ۳۰ داور از کشورهای مختلف هستند که ۶ نفر از آن‌ها اصفهانی هستند، در سطح ملی نیز ۶۶ داور در سطح ملی حضور دارند که همگی اصفهانی هستند .

وی در خصوص اعتبار جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اضافه کرد: این جشنواره در بودجه شهرداری ۲ میلیارد تومان اعتبار داشت و قرار بود با همکاری بنیاد بین‌المللی سینمای فارابی این اقدام صورت گیرد .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار