نرخ رشد جمعیت در اصفهان ‌کمتر از یک درصد است

معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ‌اصفهان گفت: نرخ رشد جمعیت در استان حدود ۹۷ صدم درصد یعنی کمتر از یک درصد است که باید برای اصلاح آن تدابیر مناسب و مبتنی بر واقعیت اتخاذ شود.

معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ‌اصفهان گفت: نرخ رشد جمعیت در استان حدود ۹۷ صدم درصد یعنی کمتر از یک درصد است که باید برای اصلاح آن تدابیر مناسب و مبتنی بر واقعیت اتخاذ شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، مجتبی ناجی عصر امروز در «هفتمین نشست تخصصی بررسی راهکارهای افزایش مشارکت زنان در توسعه پایدار با رویکرد فرهنگی اجتماعی»، که در سالن اجتماعات شهرداری شهرضا برگزار شد، اظهارداشت: با بررسی‌های انجام شده در سال گذشته فقدان روابط اجتماعی، فقدان رابطه عاطفی و پرخاشگری از اصلی‌ترین عوامل طلاق زوج‌ها بوده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه میزان خودباوری در جامعه بانوان در همه دنیا پایین‌تر از مردان است، افزود: جامعه زنان هنوز هم به این خودباوری نرسیده‌اند که توانمندی‌هایی به مراتب بیشتر از آنجه ارائه داده‌اند، دارند.
معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در یک رویکرد فرهنگی و اجتماعی سالم، باید به دنبال استقرار سبک زندگی سالم ایرانی اسلامی باشیم که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آن نقش بسیار مهمی دارد.
وی با بیان اینکه 9.3 درصد از مراجعات طلاق در استان در سال اول زندگی مشترک و 40 درصد آن در 5 سال اول زندگی مشترک بوده، بیان کرد: طلاق در سال اول ازدواج نشان دهنده انتخاب نامناسب همسر بوده و نیازمند آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از ازدواج در راستای کاهش طلاق است.
ناجی اظهارداشت: نرخ رشد جمعیت در استان اصفهان حدود 97 صدم درصد یعنی کمتر از یک درصد است که باید برای اصلاح آن تدابیر مناسب و مبتنی بر واقعیت اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه تمایل به زاد و ولد کم است در حالی که توسعه پایدار مبتنی بر تقویت انگیزه پذیرش نقش مادری است، اظهارداشت: در سال 1368 نرخ رشد جمعیت در استان اصفهان حدود 4 درصد بوده است.
معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه متوسط بعد خانوار در استان اصفهان 3.4 نفر و این میزان در کشور 3.6 نفر است، بیان کرد: متوسط سن ازدواج در استان اصفهان در جمعیت بانوان 24.5 سال و در جمعیت مردان حدود 29.5 تا30 سال است که گرایش به تحصیلات عالی و بیکاری از جمله علل آن است.
وی بیان کرد: 83 درصد از تماس گیرندگان با خط مشاوره 1480 در استان اصفهان خانم‌ها هستند که نشان از حساسیت بیشتر آنها به امور سلامت روان است، مشکلات 22 درصد از این افراد مربوط به همسر و 25 درصد مربوط به افسردگی و اختلالات خلقی بوده است.
ناجی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه 18 در بین استانهای کشور از نظر شاخص نرخ طلاق را دارد، بیان کرد: حدود 11 هزار نفر در سال گذشته در استان اصفهان طلاق گرفتند.
وی با اشاره به کاهش بیش از 13 درصدی آمار طلاق در مناطق روستایی استان در سال 95 ، گفت: هنوز گزارشی از وقوع ازدواج سفید در استان اصفهان وصول نشده است.
معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در سال در اثر ازدواج 3 درصد به تعداد خانواده های استان اضافه و در اثر طلاق 6 دهم از این تعداد کاسته می شود، این مسئله نشان می‌دهد سالانه 2.4 درصد به خانواده‌های استان اضافه می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار