تبدیل ابوزیدآباد به منطقه نمونه گردشگری

شهردار ابوزیدآباد گفت: تبدیل شهر ابوزیدآباد به یکی از مناطق نمونه گردشگری و اقتصادی همت بلندی را می‌طلبد و ما پیگیر مطالبات مردم این شهر جهت پیشرفت، رشد و توسعه آن هستیم.

ایسنا: شهردار ابوزیدآباد گفت: تبدیل شهر ابوزیدآباد به یکی از مناطق نمونه گردشگری و اقتصادی همت بلندی را می‌طلبد و ما پیگیر مطالبات مردم این شهر جهت پیشرفت، رشد و توسعه آن هستیم.

رضا نقدی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و اقدامات در حال انجام شهر ابوزیدآباد در مسیر اصولی پیشرفت قرار دارد. وی ادامه داد: طبق آمار زنان بیش از نیمی از افراد ساکن ابوزیدآباد هستند و ازآنجاکه این قشر همیشه مظلوم بوده‌اند و از امکانات اجتماعی کم‌بهره بوده‌اند به دنبال احقاق حقوق اجتماعی آن‌ها هستیم که یکی از اقدامات احداث پارک بانوان در شهر است.

شهردار ابوزیدآباد با اشاره به مشکلات شهری خاطرنشان کرد: با توجه به سرما و گرمای بالا در شهر به دنبال اصلاح تعرفه مصرفی شهروندان هستیم و در این زمینه با هواشناسی آران و بیدگل و کاشان برای خرید دستگاه هواسنج جلسات خوبی انجام داده‌ایم و امیدواریم به اصلاح تعرفه برق شهر بی انجامد.

نقدی ادامه داد: برای آبادانی شهر اقداماتی نظیر پیگیری مطالبات شهرداری از دستگاه‌های مسئول، طرح بلوار کاروانسرا با عنوان گردشگری، جداسازی منابع آب شرب از فضای سبز جهت صرفه‌جویی و استفاده درست از سفره‌های آب زیرزمینی و در پایان تغییر وضعیت نیروهای شهرداری از پیمانی به رسمی انجام‌شده است.

شهردار ابوزیدآباد با اشاره به دفن غیراصولی و مدیریت نشده زباله در چاله زباله این شهر اظهار داشت: چاه زباله و دفن زباله از مشکلات جدی ما بود که با تأسیس و راه‌اندازی کارگاه کود کمپوست تا حدودی کنترل‌شده و در آینده بهتر خواهد شد و امیدواریم با جذب اعتبار و با بودجه تقریبی 3.5 میلیارد تومانی گام‌های بلندتری در راه آبادی این شهر کویری برداریم.

رضا نقدی ادامه داد: با راه‌اندازی کارخانه پردازش، تفکیک و تولید کود کمپوست در منطقه چاله زباله حجم دفن غیراصولی زباله‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از ۲۵۰ تن در روز به ۱۲۰ تن کاهش یافت.

شهردار ابوزیدآباد تصریح کرد: کارخانه کود کمپوست، بااعتبار ۱۰ میلیارد ریال و با مشارکت شهرداری‌های عضو و همچنین اعتبارات سازمان شهرداری‌های کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت برای ۲۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، افزود: از حجم دفن ۲۵۰ تن زباله دفنی در چاله زباله ۲۰۰ تن مربوط به شهرستان کاشان و مابقی مربوط به آران و بیدگل است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار