اردستان رتبه اول تولید گرمک و طالبی با کمترین میزان مصرف آب

کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی گذشته، در حدود سه هزار و 600 هکتار از اراضی استان به کشت این محصولات اختصاص یافت و در حدود 122 هزار تن گرمک و طالبی تولید شد.

اصفهان امروز: کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی گذشته، در حدود سه هزار و 600 هکتار از اراضی استان به کشت این محصولات اختصاص یافت و در حدود 122 هزار تن گرمک و طالبی تولید شد.

مهندس فردین ابراهیمی بابیان اینکه متوسط عملکرد تولید گرمک و طالبی در استان اصفهان 33 تن در هکتار است، افزود: شهرستان اردستان با یک هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت در جایگاه نخست استان ازلحاظ تولید قرار دارد و بعدازآن، شهرستان‌های آران و بیدگل، اصفهان و برخوار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده‌اند.

کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: این محصولات، نیاز به میزان زیادی آب دارند، اما کشاورزان اصفهان با استفاده از مالچ پلاستیک و آبیاری تیپ موفق به کاهش چشمگیر مصرف آب شده‌اند و به‌گونه‌ای که در حالت عادی برای هر هکتار به 12 هزار مترمکعب آب نیاز است اما با اقدامات شکل‌گرفته، این میزان آب به چهار تا پنج هزار مترمکعب رسیده است.

وی اضافه کرد: کشت گرمک و طالبی در مناطق مختلف از اوایل بهمن‌ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، برداشت این محصولات نیز از اوایل فروردین تا اواخر تیرماه انجام می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار