تحقق آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان با اشاره به اینکه معنای ‌آتش به اختیار تشخیص وظیفه و عمل به آن است، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری «آتش به اختیار» را باید در گفتمان امربه‌معروف و نهی از منکر در نظر داشت و می توان گفت آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی محقق خواهدشد .

حجت الاسلام داود صائبی در نشست با مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید .

وی افزود: در سال ۱۳۱۳ رضاخان عازم ترکیه شد و با مشاهدی تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی‌کمال‌آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه‌ی مسلمان ترکیه اجرا کرده بود، تحت تأثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته، در راستای اسلام‌زدائی و به‌ویژه حجاب‌زدائی گام برداشت تا اینکه در بهمن ۱۳۱۳، در افتتاح دانشگاه تهران، به دختران دستور دادند که بدون حجاب به تحصیل مشغول شوند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: اقدامات رضاخان در این جهت، واکنش و مخالفت‌های مردم را به رهبری روحانیت به همراه داشت و این مسئله باعث شد قیام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم رقم بخورد و تنها حدود شش ماه پس از فاجعه‌ی مسجد گوهرشاد، رضاخان با بی‌اعتنائی به علما و مردم، در روز ۱۷م دی ۱۳۱۴ در جشن فارغ التحصیلی دانشسرای مقدماتی دختران در تهران، مقررات کشف حجاب زنان را به طور آشکار و رسمی اعلام کرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که قیام مردم مشهد و واقعه‌ی مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکری است که هنوز متأسفانه آثار شومش در کشور ریشه ‌کن نشده است و این در حالی است که در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.

صائبی عنوان کرد: خداوند متعال در آیه ۵۹ سوره احزاب می فرماید یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین وکان الله غفورا رحیما، ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.

وی از حجاب به منزله قدرتی که دشمن همواره از آن هراسان است یاد کرد و گفت: دشمنان یک لحظه نیز برای رسیدن به اهداف شوم خود متوقف نمی ‌ شوند لذا اگر اجرای برنامه ‌ های فرهنگی در کشور را مکفی قلمداد کنیم مطمئنا وضعیت از آنچه موجود است بدتر خواهد شد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان بیان کرد:باید توجه داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش نگرانی های نظام سلطه جهانی از کاهش اقتدار خود در منطقه و جهان، ‌ انواع تهاجم های سخت، ‌نیمه سخت و نرم علیه انقلاب اسلامی آغاز شد و تهاجم فرهنگی و مبارزه با حجاب اسلامی مهمترین تهاجم نرم محسوب می شود که در سال های پس از انقلاب و به خصوص پس از جنگ تحمیلی سرمایه گذاری گسترده برای آن انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه حجاب ماحصل حیا و عفاف درونی است خاطر نشان کرد: از طریق یک برنامه، برای یک گروه و در یک زمان نمی ‌ توان انتظار داشت تا تمام دشمنی ‌ های دشمن را نقش بر آب کنیم لذا باید با گروه ‌ های مختلف و با تنوع در اثربخشی و اثرگذاری برنامه ‌ ها باید به طور مستمر در راستای پاسخگویی به شبهات، چرایی و چگونگی «عفاف و حجاب» این تکلیف مهم دینی، تلاشی جدی و دلسوزانه صورت پذیرد .

صائبی در ادامه به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید و اذعان کرد : براساس فرمایشات مقام معظم رهبری «آتش به اختیار» را باید در گفتمان امربه‌معروف و نهی از منکر و ترویج عفاف و حجاب در نظر داشت و این یعنی هر فرد مسلمان شیعه و انقلابی هرکجا تخلفی دید بی‌تفاوت از آن عبور نکرده و باید تذکر دهد.

وی متذکر شد: ما معتقدیم متولیان ترویج حجاب و عفاف در شهرستان لنجان باید به ارائه فعالیت‌های فرهنگی پرداخته و این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و خانواده در جامعه باشیم و در این میان نوع تبلیغات و برخورد در حوزه عفاف و حجاب نباید به گونه ای باشد که مردم به افراد با حجاب بدبین و از ارزش های دینی گریزان شوند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تاکید کرد: حفظ حجاب و عفاف در میان زنان و دختران جامعه ما باید به یک فرهنگ دینی غنی تبدیل شود و بانوان ما به این دیدگاه برسند که با حفظ حجابشان در جامعه به مبلغان دین اسلام و به افرادی که با لباس خود دین خداوند را تبلیغ می کنند تبدیل شده اند .
وی تصریح کرد: حجاب یکی از شعائر اصلی دین مبین اسلام که باید در جامعه به صورت درست و صحیح رعایت شود و علاوه بر زنان، مردان جامعه اسلامی نیز باید عفاف را پیشه خود سازند تا مسله حجاب و عفاف در جامعه به یک فرهنگ و ارزش دینی تبدیل شود .

صائبی در پایان با اشاره به اینکه آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی محقق خواهد شد، گفت: «آتش به اختیار» به معنای عمل انقلابی در بستر اندیشه ها و منویات مقام معظم رهبری است از این رو باید برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان برنامه های بامحتوا و به روز ارائه دهیم تا به منویات مقام معظم رهبری جامع عمل پوشانده و به اهداف عالی خود دست پیدا کنیم .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار