جايگاه والاي رفاه شهروندان در تصميم گيري هاي مديريت شهري

فرهنگ استفاده از پاركينگ عمومي نهادينه شود

جايگاه والاي رفاه شهروندان در تصميم گيري هاي مديريت شهري

به گزارش اصفهان امروز، معضل ترافيك و تراكم بيش از حد تردد وسايل نقليه به ويژه درهسته مركزي شهر مباركه همواره يكي از چالش هاي پيش روي مديريت شهري است و از اين جهت مجموعه شهرداري مباركه در راستاي رفع اين معضل به سوي ساخت پاركينگ طبقاتي به عنوان مسكن اين چالش پيش روي شهروندان گام برداشت. اما امروز همچنان شاهد هستيم با توجه به وجود پاركينگ عمومي در هسته مركزي شهر مباركه، معضل گره كور ترافيكي همچنان پابرجاست و تردد وسايل نقليه در خيابان هاي منتهي به مركز شهر همواره با حجم سنگين ترافيكي همراه است. از طرفي برخي مسئولان و دست اندركاران حمل و نقل و ترافيك شهري مباركه بر اين باورند كه پاركينگ طبقاتي موجود در اين شهر با ظرفيت خالي روبرو است و شهروندان آنطور كه بايد از اين پاركينگ استفاده نمي كنند.
محمد شرفا شهردارمباركه با اشاره به جايگاه والاي رفاه شهروندان در تصميمات شهري اظهار كرد: انجام امور خدماتي به شهروندان نيازمند برنامه ريزي مناسب بوده تا اينگونه خدمات عمومي به بهترين نحوممكن، با امكاناتي مناسب وبه گونه اي كه شايسته مردم است به آنها ارائه شود .
وي با اشاره به وجود معضل ترافيك شهري، افزود: از اين رو بايد گفت شريان‌هاي ترافيكي و خدمات جانبي آن ها از قبيل پايانه‌ها، پاركينگ‌ها و ...همانند رگ‌هاي بدن انسان هستند كه با عبور و گردش خون از خود، موجبات حيات را در همه بخش‌ها فراهم مي‌كنند از اين رو بايد گفت ساماندهي نواحي شهري يكي از تصميمات پيچيده و در عين حال حساس است كه توجه به آن ديدگاه جغرافيايي صحيح از منطقه را مي طلبد.
شهردار مباركه با اشاره به اينكه ساخت پاركينگ در كاهش ترافيك شهري بسيار راه گشاست، تصريح كرد: امروزه با توجه به افزايش تعداد خودروها، تقاضاي پاركينگ افزايش يافته است، پيش بيني فضاي مناسب براي تردد و پارك ايمن اتومبيل ها به ويژه در مناطق پرتراكم و مركزي شهر علاوه بر صرفه جويي در زمان تلف شده ، صرفه جويي درمصرف سوخت ، اثرات نامطلوب رواني ، باعث كاهش حجم اتومبيل هاي سرگردان در جستجوي فضاي پاركينگ مي شود.
وي با اشاره به اينكه پيش بيني تقاضاي پاركينگ كليد برنامه ريزي جهت رفع مشكلات ترافيكي در مناطق اصلي شهر است، اضافه كرد: امروز بحث ترافيك، بحثي جدي و قابل تامل است و روز به روز هم اهميت آن نمايان تر مي شود بنابراين استفاده از پاركينگ عمومي و طبقاتي مزاياي متعددي را به همراه دارد كه مي‌توان به استفاده از فضاي بهينه براي پارك خودروها، امكان استفاده از ارتفاعات بيشتر و فضاي زيرزمين در تأمين جاي پارك و افزايش سطح ايمني مسافران و سرنشينان خودروها و عدم تصادفات احتمالي خودروها اشاره كرد.
شرفا عنوان كرد: از سوي ديگر بايد به اين نكته توجه داشت كه ايجاد مراكز خدمات عمومي جديد، مستلزم صرف هزينه هاي فراوان است و تعيين مكان بهينه آنها به شيوهاي كه همه شهروندان به نحو مؤثر از آن بهره مند شوند ضروري است بنابراين ساخت و استفاده از پاركينگ هاي عمومي و طبقاتي افزايش تملك وسايل نقليه شخصي را بدنبال دارد و اين مهم تنها با برنامه ريزي صحيح كالبدي در شهر محقق خواهد داشت.
وي در ادامه با بيان اين نكته كه هزينه هاي زيادي صرف پاركينگ سازي در شهر مباركه شده است، بيان كرد: با توجه به ترافيك و تراكم بيش از حد تردد وسايل نقليه به ويژه درهسته مركزي شهر مباركه مجموعه شهرداري مباركه اقدام به احداث پاركينگ طبقاتي در مركز هسته اي اين شهر نمود تا بخشي از ترافيك شهري در خيابان هاي اصلي شهر كاسته شود.
شهردار مباركه خاطرنشان كرد: اما متاسفانه فرهنگ استفاده از پاركينگ هاي عمومي در بين شهروندان نهادينه نشده و آنطور كه بايد از اين پاركينگ استفاده نمي شود و اميد است با استفاده از ظرفيت هاي موجود بتوانيم در راستاي ارتقاء فرهنگ استفاده از پاركينگ عمومي گام هاي موثري را برداريم تا شاهد افزايش رضايتمندي شهروندان باشيم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار