توجه ويژه شهرداري مباركه به هنرمندان بومي شهرستان

همزمان با دهه فجر جشنواره فرهنگي هنري «من انقلابي ام» در مباركه با حضور پرشور هنرمندان بومي اين شهر و با اجراي تئاتر، سرود، مسابقه و... برگزار در حال برگزاري است

توجه ويژه شهرداري مباركه به هنرمندان بومي شهرستان

به گزارش اصفهان امروز، الياس آذري هنرمند مباركه اي اظهار كرد: قشر جوان در هر جامعه‎اي به لحاظ برخورداري از توان ، انرژي و استعدادهاي فراوان قادر است ، نقش تعيين كننده‎اي در آينده آن جامعه ايفا كند و از اين جهت بايد گفت جوانان در هر جامعه‎اي سرمايه اصلي آن جامعه‎ محسوب مي‎شوند كه مي‎توانند زمينه‎هاي رشد و پيشرفت آن جامعه‎ را در عرصه‎هاي مختلف علمي ، فرهنگي ، اقتصادي ، سياسي ، هنري ،‌ ورزشي و ... را فراهم كنند .
وي افزود: در كشور ما نيز نسل جوان ، سهم بزرگي از تحولات و پيشرفتهاي كشور را بر عهده داشته و شاهد حضور جوانان در عرصه‎هاي مختلف از شكل‎گيري انقلاب گرفته تا پيروزي آن و پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده و هستيم كه اين خود نكته اي قابل توجه است.
اين هنرمند جوان تصريح كرد: جوانان در رژيم طاغوت مورد بي‎مهري قرار گرفته و توانمنديهاي آنان ناديده گرفته مي‎شداز سوي ديگر خلاقيت، نوآوري جوانان كشور جايي در آن رژيم نداشت بلكه دغدغه اصلي آن رژيم، حاكم ساختن فرهنگ غربي در كشور و گرايش به غرب تحت لواي رسيدن به تمدن و پيشرفت بود.
وي ادامه داد: در رژيم طاغوت تلاش مي شد نسل جوان به سرنوشت كشور بي‎تفاوت باشد و فكر و خلاقيت را از جوانان گرفته و اين عناصر سازنده كشور را به عناصري بي‎تأثير و بي‎مصرف تبديل كنند.
آذري اضافه كرد: در چنين شرايطي نهضت اسلامي و آرمانهاي بلند امام خميني (ره) موجب آگاهي و بيداري جوانان شد، آنان هويت از دست رفته خويش را در اين نهضت الهي يافتند و امام (ره) به آنان شخصيت و هويت بخشيد و از اين جهت نهضت اسلام خواهي و عدالت طلبي امام را با دل و جان همراهي كردند و به تعبير زيباي شهيد مطهري نداي امام خميني (ره) از قلب فرهنگ و از اعماق تاريخ و از ژرفاي روح اين ملت بر مي‎خاست را مورد حمايت همه جانبه خود قرار دادند.
وي عنوان كرد: از اين جهت بايد به وظايف جوانان در قبال حفظ انقلاب اسلامي توجه داشت چراكه انقلاب اسلامي ايران و تشكيل حكومت اسلامي ايران يكي از مهمترين و در عين حال مردمي ترين پديده در ميان اتفاقات چندين قرن اخير دنيا است كه موجب حفظ اقتدار و استقلال و عزت همه ايرانيان شد.
اين هنرمند جوان در ادامه با اشاره به نگاه شهرداري مباركه به استفاده از هنرمندان بومي اذعان كرد: اگر از هنرمندان بومي در برنامه هاي شهر و شهرستان استفاده شود چندين حسن دارد نخست آنكه هنرمندان بومي شهر ذائقه و نقطه نظر مردم محلات مختلف را مي دانند ولي كساني كه از بيرون مي آيند، ذائقه مردم را نمي دانند و اين حسن خوب براي اجراي هنرمندان شهرستان است.
وي بيان كرد: از سوي ديگر نيروي هاي بومي براي اجراي برنامه هاي دلسوز تر هستند براي اينكه از در همين شهر زندگي كنند، انعكاس خوب يا بد اجرا كردن خود را مي بينند و اين خود مي تواند باعث ترقي و پيشرفت آنان شود.
آذري يادآور شد: هنرمندان بومي به كيفيت كار در هر شرايطي باشد بيشتر اهميت مي دهند از اين رو هر چقدر بها به هنرمندان شهر داده شود به نفع شهر و به تبع آن به نفع مسئولان شهر است و از سوي ديگر باعث مي شود جوانان مباركه بتوانند در عرصه هنر و سينما در سطح ملي و بين المللي بدرخشند كه اين خود بسيار مايه مباهات مي باشد.
وي با بيان اينكه گروه هاي هنري شهرستان مباركه رتبه هاي كشوري را به خود اختصاص ميدهند، خاطرنشان كرد: اگر يك شخصيت هنري در شهر برند شود مي تواند مسائل فرهنگي را از طريق اين شخصيت به گوش مردم برسانيم و خيلي هزينه ها كه دستگاه ها متحمل هستند، كمتر مي شود.
اين هنرمند جوان با اشاره به اينكه شهرداري مباركه فرصت اجراي برنامه هاي شهر را به بومي ها سپرده است، تصريح كرد: من به عنوان يكي از كوچكترين هنرمندان مباركه از امور فرهنگي اجتماعي شهرداري مباركه كه اين موقعيت را براي هنرمندان بومي فراهم كرد تا به طور بهتر در اجراي اين برنامه به شهروندان خدمت كنيم، تشكر و قدرداني مي كنم. يكي از تماشاچيان اين جشنواره گفت: با توجه به تهاجم فرهنگي كه دشمنان دارند و مي خواهند به هرشكلي انقلاب ما را انقلاب ساده و پيش پا افتاده در دنيا معرفي كنند و اين مسئله يكي از دغدغه‌هاي ديرينه مقام معظم رهبري بوده كه همواره مورد تأكيد و توجه ايشان قرار است. وي افزود: وظيفه ما جوانان نيز مقابله با اين تهاجم همه جانبه دشمنان است، از اين رو لازم است نوجوانان و جوانان با فرهنگ انقلاب آشنا شوند و به دنيا نشان دهيم كه اين انقلاب باشكوه همچنان مورد حمايت همه جانبه مردم و بخصوص قشر جوان جامعه است چراكه با سختي بسيار زيادي اين انقلاب رقم خورده است.
اين شهروند مباركه اي تصريح كرد: برگزاري اينگونه برنامه هايي فرهنگي در شهر مباركه بسيار جالب بوده كه موجب جذب جوانان شده است و محتوايي كه براي اين برنامه ها در نظر گرفته شده است مي تواند خيلي از موضوعات را بهتر از صدا وسيما به نسل جديدي كه از انقلاب اطلاعاتي ندارند، انتقال دهند.
وي با اشاره به نحوه اجرا جشنواره من انقلابي ام تصريح كرد: سرودهايي كه در اين جشنواره خواند مي شود و صحبت هاي بازيگران نقش مهمي را در افزايش اطلاعات نسل جديد كشور در خصوص انقلاب اسلامي داشته و باعث شده شور و شادي انقلابي در بين جوانان و نوجوانان ايجاد شود.
اين شهروند بيان كرد: از كساني كه اين جشن ها را برنامه ريزي كرده اند تشكر مي كنم و مي خواهم كه اينگونه برنامه ها در سطح شهر و شهرستان اجرا شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار