حجاب پادزهری در برابر جنگ نرم دشمن است

امام جمعه زاینده رود گفت:حجاب و عفاف مایه آرامش، عزت و وقار بانوان در جامعه است و تمدن غرب به این نتیجه رسیده اند که بی حجابی و آزادی جنسی ثمره ای جز فساد و فحشا ندارد بنابر این یکی از مهمترین کارها در عرصه عفاف و حجاب، فرهنگ سازی و بیان فلسفه حجاب در میان دختران جوان و بانوان است.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مرد زاینده رود با اشاره به اینکه ۲۱ تیر ماه روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب که مصداق مبارزه با منکر بود را به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری کرد.

وی افزود: توطئه‌ی کشف حجاب یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر و یکی از خوش خدمتی ها به سلطه غرب و استعمار انگلیس توسط رضاخان قلدر اتفاق افتاد.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: تغییر لباس مردان و کشف حجاب زنان سوغات سفر چهل روزه رضاخان به ترکیه بود که با طراحی انگلیس صورت گرفت.

وی ادامه داد: محصول و نتیجه این توطئه آن بود که حجاب محرومیت و مانع پیشرفت به حساب آمد و از سوی دیگر برهنگی و کلاه گلنی که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) پس مانده درندگان اروپا بود، نشان آزادی، ترقی و تمدن قرار گرفت.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: بی حجابی برای زنان به عنوان مقام و منزلت، شرافت و شخصیت معرفی گردید و این جا بود که کارگاه های تولید داخلی تعطیل شد و و واردات کالاهای اروپائی اقتصاد ایران را فلج کرد.

وی عنوان کرد: جنایت های بی شماری از جمله کشتار بی رحمانه مردم در کنار حرم رضوی و در مسجد گوهرشاد صورت گرفت و فرهنگ ملی در معرض خطر قرار گرفت، دین و معنویت در جامعه تضعیف گردید و شیوه زندگی اسلامی ایرانی تغییر کرد.

امام جمعه زاینه رود بیان کرد: با این رخ داد، زنان محجبه که عمده زنان جامعه را تشکیل می داد از مشارکت های اجتماعی محروم و خانه نشین شدند و برخی مردم به تغییر لباس و کشف حجاب مشغول شده و این در حالی بود کهاز نقشه های استعماری انگلیس غافل بودند و افتخارات تاریخی و سرمایه های ملی این سرزمین به غارت رفت.

وی خاطرنشان کرد: مردم خاصه جوانان در معرض هجوم لاابلی گری قرار گرفتند، احساسات جنسی جوانان تحریک شد، بی‌عفتی و فحشا رواج پیدا کرد و زنان به‌عنوان یک عروسک، ملعبه دست مردان هوسران قرار گرفتند که هنوز پیامدهای خانمان سوز آن باقی است.

صفرزاده تهرانی اذعان کرد: این در حالی است که حجاب با آزادی مشروع و منطقی مخالف نبوده و با ترقی و پیشرفت صد در صد موافق است از سوی دیگر حجاب محرومیت نیست بلکه مصونیت است و نه تنها ذلت به همراه ندارد عصمت به شمار می اید.

وی یاداور شد: باید توجه داشت که حجاب انزوا نیست بلکه ایفای نقش است و به تعبیر مقام معظم رهبری، کدام ملتی را سرغ دارید که به بهانه پیشرفت و ترقی از لباس ملی کشورش دست بردارد مگر لباس ملی یک کشور می تواند مایه عقب افتادگی ملت شود؟

امام جمعه زاینده رود متذکر شد: باید توجه داشت که حجاب برای جلوگیری از جریحه دار کردن عواطف و احساسات جامعه خاصه جوانان، جلو گیری از بی عفتی و از بی بند و باری و برای جلو گیری از فحشا است.

وی تاکید کرد: آن چیزی که با آزادی و پیشرفت، با مقام و منزلت، با شرافت و شخصیت زن مخالف است بی حجابی است و باید گفت بزک‌کردن و به شکل عروسک درآمدن و خود را معرض چشم چرانی مردان هرزه قراردادن، تمدن نیست بلکه بی فرهنگی و بی شخصیتی است چراکه ارزش و شخصیت زن بالاتر از این است که به‌عنوان یک عروسک، ملعبه دست مردان هوسران قرار گیرد.

صفرزاده تهرانی اظهار کرد: بر این اساس عفّت، حیاء و حجاب به عنوان یک امر فطری در ادیان و اقوام گذشته بوده و دین مبین اسلام بر آن تأکید فراوان کرده است.

وی با طرح این سوال که حکمت تشریعِ حکم حجاب چیست؟ یاداور شد: حجاب امنیت روانی و سلامت اخلاقی جامعه حفظ می کند و باعث می شود عفت و حیا و دیگر ارزش های انسانی پاسداری شوند و از این جهت می توان گفت حجاب زیبائی ها، نسل و ناموس را حفظ می کند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: حجاب از مزاحمت ها جلو گیری می کند و باید گفت تقویت ملکه تقوا به عنوان پشتوانه اجرائی حیا و عفت است و از این جهت خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکی لَهُمْ، ای رسول ما مردان مؤمن را بگو تا چشم ‌ ها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، که این بر پاکیزگی جسم و جان ایشان اصلح است.

وی با بیان اینکه حجاب دستور دین اسلام نیست بلکه دستور فطرت انسان است، گفت: دین اسلام موسس حجاب نیست بلکه موکد حجاب است، این موضوع هویت ماست و باید آن را حفظ کنیم .

صفرزاده تهرانی با اشاره به اینکه حجاب، پرچم مبارزه با تهاجم فرهنگی است، افزود: حجاب و عفاف مایه آرامش، عزت و وقار بانوان در جامعه است و تمدن غرب به این نتیجه رسیده اند که بی حجابی و آزادی جنسی ثمره ای جز فساد و فحشا ندارد بنابر این یکی از مهمترین کارها در عرصه عفاف و حجاب، فرهنگ سازی و بیان فلسفه حجاب در میان دختران جوان و بانوان است.

وی ادامه داد: اگر دختر حوان یا خانمی بداند که حجاب مصونیت است، حجاب باعث جلوگیری از آزار هرزه گویان و اراذل می شود، باعث شخصیت بهتر برای زن می شود، باعث آرامش و وقار بیشتر می شود و خشنودی و اطاعت الهی را به همراه دارد این دختر و این خانم مطمئنا با حجاب می شود لذا ما باید فلسفه حجاب و عفاف را از سنین نواجوانی و آغاز بلوغ به دختران آموزش بدهیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار