نبرد گلادیاتورهای زخمی

لیگ برتر امروز با برگزاری یک تک بازی در تبریز پیگیری می‌شود و فردا هم دربی برگزار خواهد شد تا پرونده هفته بیست ویکم این رقابت‌ها بسته شود.

نبرد گلادیاتورهای زخمی

لیگ برتر امروز با برگزاری یک تک بازی در تبریز پیگیری می‌شود و فردا هم دربی برگزار خواهد شد تا پرونده هفته بیست ویکم این رقابت‌ها بسته شود. در تک دیدار امروز تیم‌های تراکتورسازی و ذوب‌آهن از ساعت 15 در ورزشگاه یادگارم امام (ره) به مصاف هم می‌روند. دیداری بسیار حساس و تاثیر گذار برای نمایندگان استان‌های اصفهان و آذربایجان شرقی که از قطب‌های اصلی فوتبال ایران به شمار می‌روند. تیم‌هایی باریشه که هرکدام در شهرهایشان هواداران پروپاقرصی دارند، به‌ویژه تراکتوری‌ها. بر این اساس انتظار تماشای یک دیدار جذاب و پر از صحنه‌های جذاب فوتبالی چندان دور از واقعیت نیست.

ذوب‌آهن در مسلخ تبریز

تیم فوتبال ذوب‌آهن دریکی از بدترین مقاطع زمانی لیگ باید به مصاف سرخ‌پوشان تبریزی برود. نبرد با تیمی که هفته پیش شکستی تحقیرآمیز را برابر پرسپولیس تحمل کرد دشواری‌ها شاگردان مجتبی حسینی را دوچندان می‌کند. البته ذوبی‌ها هم همانند حریف، هفته پیش باختی تلخ و غیرمنتظره مقابل صبای قم در کارنامه‌شان به ثبت رسید. ذوبی‌ها در بازی با تراکتور همه بازیکنان کلیدی خود را در اختیاردارند و به نظر می‌رسد حسینی از تمام داشته‌هایش برای متوقف کردن حریف استفاده کند. بر همین اساس هم احتمال این‌که سرمربی تیم اصفهانی استراتژی بازی تیمش را بر دفاع- ضد حمله تعریف کرده و به فکر استفاده از ضد حملات باشد، کم نیست. حسینی برای اجرای این تاکتیک نیروی کافی را دارد. مهدی رجب‌زاده، احسان پهلوان، ربیع عطایا و حتی علی حمام بازیکنانی سرعتی هستند که می‌توانند در ضد حملات از کمند مدافعان تیم تبریزی گریخته و خودشان را به دروازه اخباری نزدیک کنند. مرتضی تبریزی هم در این دیدار از انگیزه‌هایی کافی برای گلزنی برخوردار است و نبرد با تراکتور فرصت خوبی برای مهاجم ذوبی‌ها به شمار می‌رود تا طلسم 7 هفته ناکامی‌اش در گشودن دروازه حریفان را بشکند. در خط میانی هم محمدرضا حسینی و مهدی پور باید خط هافبک پرقدرت میهمان را از کار بیندازند. مهدی کیانی پس از اخراج در بازی با ماشین‌سازی دیدار با پرسپولیس را از دست داد اما حالا می‌تواند تیمش را در بازی برابر ذوب‌آهن همراهی کند. البته سرخ‌پوشان تبریزی بازیکنی چون کرار جاسم را هم در میانه میدان‌دارند که از غنای تکنیکی قابل قبولی سود می‌برد و احتمالا بار مهار این فوتبالیست عراقی و جنگ‌های تن‌به‌تن باکیانی بیشتر بر دوش مهدی پور و حسینی خواهد بود.

تمرینات ویژه مهاجمان تراکتور

سرمربی تراکتورسازی برای اینکه تیمش هرچه زودتر از بحران ایجادشده خارج شود، در آستانه دیدار با ذوب‌آهن اقدامات موثری را انجام داده است. او سعی کرده نفراتش را ازنظر روحی آماده مصاف امروز کند و از سوی دیگر در مباحث فنی نیز برای رفع نقاط ضعف گام برداشته است. بر این اساس تمرین گلزنی برای شکست طلسم گل نزدن در دو بازی گذشته در دستور کار قرارگرفته تا در بازی با ذوب‌آهن این نقیصه برطرف شود و تراکتور بتواند نتیجه بهتری بگیرد. از سوی عبور مهاجمان تیم تبریزی از سد مدافعان ذوب‌آهن که پس از پرسپولیسی‌ها عنوان دومین خط دفاعی مستحکم لیگ را در اختیار دارد، خود معمای پیچیده‌ای است. محمد نژاد مهدی و وحید محمد زاده هم در هوا و هم بر روی زمین قابلیت‌های خودشان را نشان داده‌اند و رشید مظاهری هم گلر ملی‌پوش تیم اصفهانی به‌حساب می‌آید. قلعه‌نویی هم برای یافتن راهکاری عبور از این دیواره بتونی برای مهاجمان تراکتور مهاجمان تیمش را به خط کرده و می‌داند در غیاب محمد حاتمی، فوروارد هدف تیمش که سرمربی تیم سرخ‌پوش تبریزی هم علاقه ویژه‌ای به او دارد باید از مهدی شریفی و یا لوسیانو ادینهو بهره ببرد. مهاجم برزیلی تراکتوری‌ها این فصل هرچند تنها 1103 دقیقه برای تیمش به میدان رفته اما پنج گل برای تیم محبوب تبریزی‌ها به ثمر رسانده است. آخرین گل ادینهو به هفته دهم و بازی با رقیب همشهری یعنی گسترش فولاد بازمی‌گردد. دیداری که در آن این مهاجم کوتاه‌قامت برزیلی موفق شد دو بار گلزنی کند. از آن زمان تا پایان هفته بیستم ادینهو در دوختن توپ به تور دروازه حریفان ناکام مانده و البته در چهار دیدار هم غایب بوده است.

انگیزه ذوبی‌ها برای جبران مافات

نخستین دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتور در سال جاری به 22 فرودین ماه بازمی‌گردد. دیداری که در چهارچوب هفته بیست وپنجم لیگ پانزدهم برگزار شد و با نتیجه دو بر یک به سود تیم تراکتورسازی پایان یافت. اما در فصل جدید فوتبالی تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و تراکتورسازی 25 شهریورماه سال جاری در چهارچوب هفته ششم لیگ به مصاف هم رفتند. دیداری که با برتری دو بر یک میهمان همراه شد. در آن بازی سینا عشوری با گلی که در دقیقه 74 به ثمر رساند برتری تیم سرخ‌پوش تبریزی را رقم زد تا ذوبی‌ها شکستی تلخ را در فولادشهر تجربه کنند. جالب این‌که هر دو تیم یک‌بار دیگر در 11 دی‌ماه سال جاری نبردی هیجان‌انگیز و جذاب را برگزار کردند که این بازی هم با برتری حریف در فولادشهر به پایان رسید. دیداری که یک‌طرف تیم فینالیست جام حذفی را مشخص می‌کرد و به‌حکم قرعه ذوبی‌ها میزبان شده بودند. آن بازی با تمام افت‌وخیزهایش سرانجام با ضربه ویرانگر محمد نوری در ثانیه‌های پایانی وقت‌های اضافه دوم به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی تمام شد و حالا که 42 روز از آن بازی تاریخی گذشته است و دوباره باید همان دو تیم در ورزشگاه یادگار امام تبریز باهم مصاف دهند تا با چهارمین رویارویی این دو تیم در سال 95، پرونده بازی‌های ذوب‌آهن و تراکتور در سال جاری بسته شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار