حمایت خیرین سلامت گره کور احداث بیمارستان تامین اجتماعی کاشان را باز می کند

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان تنها شهرستان مستقل همطراز با استان‌ها است.

ایمنا: مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان تنها شهرستان مستقل همطراز با استان‌ها است.
علیرضا افشار در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه کاشان تنها شهرستان کشور است که به صورت مستقل همردیف استان‌ها فعالیت این مدیریت را در کنار ۳۲ اداره کل استانی دارد اظهار داشت:۹۰ پزشک عمومی، ۹۳ پزشک متخصص، ۱۸ دندانپزشک، ۶۶ داروخانه، ۹ آزمایشگاه، ۱۱ رادیولوژی، ۲۲ فیزیوتراپی، ۶ بیمارستان دانشگاهی، یک بیمارستان خصوصی، یک دی کلینیک، ۹ درمانگاه دولتی و ۲ شبکه بهداشت طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در منطقه کاشان است.
وی افزود: فعالیت درمانی تامین اجتماعی کاشان به طور رسمی بعد از تصویب قانون الزام در مجلس شورای اسلامی در سال ۶۹ آغازشد که ابتدای کار با خرید خدمت توسط نیروهای وزارت بهداشت در کارهای درمانی و از سال ۷۱ نیز بصورت مستقل با استخدام نیرو در درمان مستقیم کار خود را آغاز کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان اذعان داشت: احداث تنها بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان در کش و قوس واگذاری زمین و مشکلات ناشی از آن طی ۶ ساله با وجود ردیف اعتباری مصوب است.
افشار خاطر نشان کرد: قطعه زمینی ابتدا برای ساخت این بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی سال ۱۳۸۳ در شهرک ۲۲ بهمن جانمایی شده‌بود که علت آنکه جانمایی نامناسب آن مورد تایید کارشناسان سازمان قرارنگرفت.
وی افزود: پس از آن کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان در ازای بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی قطعه زمینی را در خیابان کارگر معرفی کرد که متاسفانه شهرداری کاشان اعلام کرد، این زمین کاربری فضای سبز دارد و نمی‌توان آن را تغییرکاربری داد و این در حالی است که هم اکنون شهرداری همین زمین را پلاک بندی و برای فروش گذاشته‌ است.
به‌گفته‌وی، پس از توقف واگذاری زمین در این مرحله دوباره زمینی در محدوده مصلی کاشان پشت بیمارستان در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی با راه بن بست و بدون مسیر دسترسی معرفی شد که آن هم به این دلایل عدم راه دسترسی و مجاورت دو بیمارستان مورد تایید کارشناسان سازمان قرارنگرفت.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، تصریح‌کرد:علاوه بر این مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز نامه زد که آن زمین پشت در محدوده طرح توسعه این بیمارستان قراردارد و مورد نیاز خود آنها است.
افشار، معرفی مجدد دو قطعه زمین و جانمایی نامناسب آن یکی در محدوده اتوبان و دیگری نزدیک خرمدشت و شهرک ۲۲ بهمن را یادآورشد و افزود: مرحله معرفی و واگذاری زمین همچنان در گیر و دار عدم اتحاد نظر مسوولان شهر و کش وقوس‌های مرتبط با آن متوقف مانده‌است.

وی، با اشاره به اینکه این مصوبه مخصوص شهر کاشان با بالاترین مراجعه درمانی و بستری بیماران این شهرستان در مقایسه با میانگین استاندارد کشوری است گفت: تنها راه گره‌گشا و میان‌برترین راه حل این مشکل و معضل حمایت خیرین سلامت است تا این پروژه معطل مانده‌ و متوقف‌شده که عملیاتی‌شدن آن سهم بسزایی در وسعت گستره خدمات تشخیصی ودرمانی به بیماران خواهد داشت اجرایی شود.

به‌گفته‌وی، هر سال که مشکل معرفی و واگذاری زمین به سرانجام نرسیده مصوبه اعتباری آن رد و از دستور کار خارج‌شده‌است شده که طی ۶ ساله اخیر با تلاش‌های فراوان و مداوم دوباره احیا و تثبیت‌شده است و در این مسیر تعداد تخت‌های آن نیز از ۶۴ به ۹۶ تخت افزایش یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی برای ساخت این بیمارستان جنرال به ۵ تا ۱۰ هکتار زمین در شهرکاشان نیاز دارد تا در یک طبقه با چهار عمل اصلی جراحی، داخلی، زنان و کودکان احداث شود.

۳۴۷ هزار نفر جمعیت بیمه‌ای تحت پوشش در منطقه کاشان

افشار، در ادامه جمعیت بیمه‌ای تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در منطقه کاشان شامل شهرستانهای آران و بیدگل، کاشان و نطنز را افزون بر ۳۴۷ هزار نفر ذکرکردو گفت: ۶۸ درصد جمعیت این سه شهرستان از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی، زیر پوشش قرارگرفتن بیمه تامین اجتماعی هفت نفر از هر ۱۰ نفر در شهر کاشان را یادآورشد و گفت:مدیریت درمان مستقیم در کاشان ماهانه بیش از ۶۵ هزار بیمه شده و مدیریت درمان غیر مستقیم در دفتر اسناد پزشکی ماهانه به ۳۱۱ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

به‌گفته‌وی، مدیریت درمان کاشان، به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه از سه شهرستان در سال ۹۵ پاسخگوبوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، اظهارداشت: این مدیریت ۲۰۲.۵ میلیارد تومان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی منطقه کاشان در سال گذشته هزینه کرده است.

افشار افزود: ۱۶۴ میلیارد تومان از این مبلغ در بخش درمان غیرمستقیم و بقیه در بخش درمان مستقیم صرف بیمه شدگان شده است.

وی افزود: در بخش درمان غیرمستقیم ۱۳.۶ میلیارد تومان و در بخش مستقیم نیز ماهانه ۳.۲ میلیارد تومان برای بیمه شدگان منطقه کاشان در سال ۹۵ هزینه شده است.

به‌گفته‌وی، این مدیریت هم اکنون در سطح منطقه کاشان با ۳۸۰ نفر نیروی انسانی شاغل به بیش از ۳۴۷ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی، خدمات درمانی ارائه می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار