تحمل سیاست‌های حمایتی توسط تامین اجتماعی اما نه با پول مشارکت‌ کننده‌های غربی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تامین اجتماعی می‌تواند سیاست‌های حمایتی را تحمل کند اما نه با پول مشارکت کننده‌های غربی بلکه با منابع جدید و نمایندگاه مجلس مراقبت کنند که این همبستگی بین تامین اجتماعی و رفاه اجتماعی از بین نرود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تامین اجتماعی می‌تواند سیاست‌های حمایتی را تحمل کند اما نه با پول مشارکت کننده‌های غربی بلکه با منابع جدید و نمایندگاه مجلس مراقبت کنند که این همبستگی بین تامین اجتماعی و رفاه اجتماعی از بین نرود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه افتتاح درمانگاه بیمارستان غرضی اظهار کرد: در هفته تامین اجتماعی باید عرض کنم با مدیریت خوب منابع و مصارف آن را کنترل کرده‌ایم و درحال تنظیم سازمانی هستیم که به یک سازمان موفق تبدیل شود.

وی افزود: افرادی که ماهانه از جیب خود پول می‌گذارند و کارگران و کارفرمایانی که از جیب خوب هزینه می‌کنند تا در روز مبادا از آن استفاده کنند، بتواند بهره‌مند شود و پاسخگوی نیاز آیندگان نیز باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مشکلات زیادی در تامین اجتماعی داشتیم؛ نسبت 36 به 1 به نسبت 6 به 1 در سازمان رسید و اگر مراقبت نمی‌شد و برنامه‌ریزی نشود این سازمان در قبال آیندگان پاسخگو نخواهد بود.

وی ادامه داد: از مقام معظم رهبری سپاسگذاری می‌کنم که در زمان مطرح شدن پیشنهادی ساده آن را پذیرفتند و پیشنهاد اولیه سیاست‌ها را دفتر ایشان به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کردند.

ربیعی عنوان کرد: فراتر از دولت‌ها تامین اجتماعی باید برای نسل‌ها و مردم باقی بماند و خدمت‌رسانی کند؛ انشالله تامین اجتماعی پویا با خدمت بیشتر و گسترده خدمت بیشتری در خدمت خانواده بزرگ تامین اجتماعی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بودن تامین اجتماعی در این وزارت‌خانه ظرفیت بزرگی را به ما داد که بتوانیم برنامه‌هایی برای مقابله با فقر راحت‌تر طراحی کنیم؛ همبستگی که بین تامین اجتماعی و سیاست‌های رفاه اجتماعی ایجاد شد، فضای کار و کارگری با رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی در کنار هم این امکان را به ما داد که از مسائل پیشرو جلوگیری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در جمع‌بندی ما از هر شغلی که ایجاد شود، یک بیمه و یک بیمه شونده اضافه می‌شود که فرد از چرخه سازمان‌های حمایتی ما خارج می‌شود؛ این چرخه توانمندسازی و خروج از حمایت و ایجاد شغل یک چرخه‌ای است که ساز و کار آن طراحی شده است.

وی ادامه داد: از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم که مراقب اموال کسانی که سال‌های زیاد مشارکت کرد‌ه‌اند، باشند و تامین اجتماعی می‌تواند سیاست‌های حمایتی را تحمل کند اما نه با پول مشارکت کننده‌های غربی بلکه با منابع جدید و نمایندگاه مجلس مراقبت کنند که این همبستگی بین تامین اجتماعی و رفاه اجتماعی از بین نرود.

ربیعی افزود: امروز بدون مطالعه شاهد اظهاراتی هستیم که طرح‌ها بدون مطالعه روی میز می‌آید و این همبستگی را خراب ‌کند.

وی مطرح کرد: سعی کردیم درمان را ارتقا کیفیت دهیم و به دنبال آن هستیم زمانی که فردی به بیمارستان می‌آید علاوه بر اینکه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند، سایر نیازهایش را از خودمان دریافت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در راستای ارتقای خدمات درمانی بیمارستان میلاد را به 4 بیمارستان تبدیل کرده‌ایم و بیمارستان غرضی نیز از بیمارستان‌های پیشرفته کشور است که چیزی از بیمارستان‌های بزرگ در سایر کشورها چیزی کم ندارد.

وی در پایان برای مردم اصفهان آرزو کرد که هیچ‌وقت به بیمارستان مراجعه نکند مگر برای زایمان و عمل زیبایی پوست!

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار