اصفهان سومين استان پر جمعيت کشور

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: طبق آخرین سرشماری صورت گرفته جمعيت استان اصفهان حدود 5ميليون و 120 هزار نفر بوده و سومين استان پر جمعيت کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: طبق آخرین سرشماری صورت گرفته جمعيت استان اصفهان حدود 5ميليون و 120 هزار نفر بوده و سومين استان پر جمعيت کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حسین غفرانی کجانی ظهر امروز در همایش جمعیت استان اصفهان اظهار داشت: موضوع جمعیت یکی از مؤلفه‌های قدرت برای هر کشور است و دغدغه‌ها و چالش‌های برنامه ریزان جامعه از موجبات تشکیل این همایش بوده است.

وی افزود: اصفهان به عنوان استانی دارای ظرفیت و سرشار از انرژی در عرصه‌های گوناگون است و سومین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: اصفهان در سال‌های 45، 55 و 65 با آمار 3.38، 2.48 و 4.2 تجربه مطلوبی در زمینه رشد جمعیت داشته و گاهی در این زمینه از آمار کشوری هم فراتر رفته و در معرض انفجار جمعیت قرار گرفته است.

وی درباره جمعیت استان اصفهان بر اساس دو سرشماری اخیر و اطلاعات پایگاه آمار کشور بیان کرد: جمعیت اصفهان حدود 5 میلیون و 120 هزار و 850 است و در حال حاضر در موقعیت مطلوب جمعیتی قرار دارد و این افق مطلوب در آینده پیش رو نخواهد بود مگر اینکه کاهش جمعیت سال 85 را جبران کنیم.

غفرانی کجانی ابراز امیدواری کرد: سازمان ثبت احوال استان اصفهان در جهت عمل به ابلاغیه سیاست‌های چهارده‌گانه مقام معظم رهبری درباره جمعیت که چراغ راهی برای همه بوده به پیشنهاد سازمان و استانداری اقدام به تأسیس شورای راهبردی جمعیت کرده که حاصل نخستین جلسه پربار این شورا پنج مصوبه است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال صدا و سیمای استان اصفهان در جهت ساخت و پخش 15 هزار دقیقه برنامه در جهت تعالی و توسعه خانواده در امر ازدواج و برنامه‌های پیرامون ناباروری و درمان آن قدم برداشته و این مقدار ساعت جدای از آن برنامه‌هایی است که در زمینه جمعیت و فرزندآوری مطلبی دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان به حضور اصفهان در دهه دبیرخانه همایش‌های تحلیل روندهای جمعیتی آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه با شعار «همه باید دیده شوند» در یک دهه و با بیش از 4 میلیارد جمعیت به رصد و کنترل جمعیت مشغول است و نگاهی کمّی به جمعیت و عوامل مهم و چشم اندازهای آینده در زمینه ازدواج و طلاق دارد و ایران توانسته جایگاه خوبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار خیرین اصفهانی در این جمع حضور دارند و به مساله مراحل ازدواج و فرزندآوری ورود جدی پیدا کرده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار