طرز تهیه آلبالو پلو

فصل آلبالو که باشه، بعیده کسی آلبالو پلو بلد باشه و درست نکنه. این غذای لذیذ و خوش قیافه نه تنها پر از خاصیت هست، بلکه بسیار شیک و مجلسی هم هست و میتونید برای مهمانی های تابستانه درست کنید. البته میتونید آبالو ها رو هسته گرفته و آماده در فریزر نگهداری کنید و برای فصل های غیر تابستان هم این غذای خوشمزه رو تهیه کنید و لذت ببرید

طرز تهیه آلبالو پلو

فصل آلبالو که باشه، بعیده کسی آلبالو پلو بلد باشه و درست نکنه. این غذای لذیذ و خوش قیافه نه تنها پر از خاصیت هست، بلکه بسیار شیک و مجلسی هم هست و میتونید برای مهمانی های تابستانه درست کنید. البته میتونید آبالو ها رو هسته گرفته و آماده در فریزر نگهداری کنید و برای فصل های غیر تابستان هم این غذای خوشمزه رو تهیه کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو

  • برنج ٦ پيمانه پلوپز
  • آلبالو باهسته يك كيلوو نيم
  • گوشت چرخ كرده ٣٠٠ گرم
  • پياز رنده شده يك عدد متوسط
  • زعفران بميزان لازم
  • شكر ٨٠٠ گرم
  • نمك و فلفل به ميزان لازم
طرز تهیه آلبالو پلو
برنج را پاك كرده و شسته و با مقداري نمك ميخيسانيم. به مدت دو ساعت آلبالو ها را شسته و هسته گيري كنيد. سپس شكر را لابه لاي آلبالو ها پاشيده و بگذاريد به مدت ده تا بيست دقيقه بعد از جوش آمدن بپزد. مراقب باشيد كه سر نرود. سپس بعد از پختن آلبالو را در صافي ريخته و شربت را كنار ميگذاريم.

در قابلمه اي مناسب آب ريخته وقتي جوش آمد برنج را درون قابلمه ريخته تا برنج خوب پخته و ري كند و بعد برنج را آبكش ميكنيم.
گوشت چرخ كرده را با يك عدد پياز رنده شده و نمك ورز داده و كوفته ريزه درستمیکنیم و در مقداري روغن تفت میدهیم و كنار ميگذاريم.

بعد از اينكه برنج را آبكش كرديم مقداري روغن كف ظرف ريخته و برای ته دیگش نان لواش میگذاریم. بعد مقداري برنج و يك لايه آلبالو و مقداري كوفته ريزه را لابه لای برنج ميپاشيم تا برنج و مواد تمام شود.

در ضمن مقداري هم لابه لاي برنج زعفران آسياب شده ميپاشيم تا خوشرنگ شود و در آخر به اندازه يك تا دوملاقه از همون شربت آآلبالو روي كل برنج میریزیم. مقداري دو یا سه قاشق غذا خوري روغن هم روی برنج میریزیم و برنج را دم ميگذاريم. فقط بايد زير برنج كم باشد تا ته ديگ آن بخاطر شيرينيش نسوزد.
بعد از دم كشيدن برنج آنرا در ديس كشيده در صورت تمايل مقداري روغن رو آلبالو پلو ريخته و نوش جان كنيد. آلبالو پلو را با مرغ هم تهیه میکنند. تنها نكته مهم اینه که برنج آلبالو پلو نبايد در آبكشي خيلي دون يا اينكه له باشد بايد مغز پخت كمي دون باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار