مردم برای مشاوره ژنتیک مراجعه نمی‌کنند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه آمادگی انجام آزمایش ژنتیک برای 10 هزار نفر را داریم، گفت: تنها 5هزار نفر برای انجام مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه آمادگی انجام آزمایش ژنتیک برای 10 هزار نفر را داریم، گفت: تنها 5هزار نفر برای انجام مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی ناجی، بابیان اینکه جامعه هدف معاونت پیشگیری همه مردم استان هستند، گفت: در این زمینه از مردم مطالبه داریم چراکه سالانه 372 هزار ازدواج انجام می‌شود، و در حال حاضر انواع مشاوره‌های ژنتیک، آزمایش‌های غربالگری برای 10هزار نفر قابل‌اجراست که تنها 5 هزار نفر برای مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند و این در حالی است که در صورت نیاز به آزمایش ژنتیک هزینه‌ها برای خانواده‌های نیازمند توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و انجام این مشاوره از تولد نوزاد معلول و دارای اختلال و صرف هزینه‌های سنگین بعدی پیشگیری می‌کند .

وی افزود: 2 هزار دختر دبیرستانی در شهرستان نجف‌آباد مورد غربالگری ژنتیکی قرار گرفتند که 35 درصد از آن‌ها دچار اختلال ژنتیکی بودند و با توجه به این تعداد لزوم انجام آزمایش‌های غربالگری در مدارس استان احساس می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان از غربالگری شنوایی و خرید دستگاه‌های شنوایی‌سنجی خبر داد و گفت: در حال حاضر آزمایش غربالگری شنوایی دوروزه انجام می‌شود، در سال گذشته 85هزار کودک مورد آزمایش قرار گرفتند که 500 نفر از آن‌ها اختلال شنوایی داشتند.

ناجی اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فساد و فحشا و بیکاری را آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت در کشور عنوان کرد و گفت: 19 کارگروه برای بررسی و ارائه راه‌حل در خصوص این آسیب‌ها تشکیل‌شده است.

9.3 درصد از طلاق‌ها در سال اول زندگی اتفاق می افتند

وی با اشاره به اینکه 9.3درصد از طلاق‌ها در سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهند، گفت: همچنین بر اساس آمار50 درصد طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی اتفاق می‌افتند که این آمار بیانگر اهمیت آموزش‌ها و مشاوره‌های پیش از ازدواج است.

معاون پیشگیری بهزیستی اصفهان از مراجعه 4070زوج اصفهانی برای طلاق توافق در سال گذشته خبر داد و افزود: با مراجعه به مراکز مشاوره 25 درصد از این زوج‌ها از طلاق منصرف شدند.

وی با اشاره به کاهش سه‌درصدی شیوع اعتیاد در استان اصفهان، مشاوره‌ها و درمان‌های مؤثر انجام‌شده و ایجاد 2هزار 500 فرصت شغلی برای معتادان بهبودیافته را دلیل کاهش نرخ شیوع اعتیاد دانست.

خانه‌ای برای زنان کارتن ‌ خواب اصفهان

ناجی در خصوص زنان کارتن‌خواب به خبرنگار" ایمنا " گفت: 180 نفر از این زنان معتاد بدون سرپناه شناسایی و در مراکز اقامتی پذیرش شدند، همچنین امسال نخستین مرکز اجتماع درمان‌مدار ویژه زنان معتاد افتتاح می‌شود که در این مرکز خدمات اقامتی، سم‌زدایی و ترک اعتیاد، متادون درمانی و حرفه‌آموزی ارائه می‌شود.

وجود 700 معلول و سالمند مجهول الهویه در استان

معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی نیز بابیان اینکه سه دفتر فعال در حوزه توان‌بخشی درزمینهٔ معلولان، سالمندان و بیماران اعصاب و روان فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر یک‌سوم تخت‌ها در مراکز نگهداری سالمندان و معلولین خالی است و این نشان‌دهنده موفقیت بهزیستی در انتقال خدمات به خانه و خانواده فرد معلول یا سالمند است.

فیاض همچنین از وجود 700کودک و سالمند مجهول‌الهویه در مراکز بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: این افراد خدمات موردنیاز خود را از مددکاران زیرمجموعه بهزیستی دریافت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر برون‌سپاری پرونده‌های بهزیستی درزمینهٔ توان‌بخشی مدنظر است که در این راستا 11 درصد از پرونده‌های مددکاری برون‌سپاری شده‌اند.

کمک 45میلیاردی مردم وخیرین به بهزیستی

معاون امور مشارکت مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان نیز از ایجاد و 5هزار و 34 فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: سال گذشته 45 میلیارد تومان با کمک خیرین و مردم دریافت شد.

شاه زیدی همچنین با اشاره به تخصیص کمک بلاعوض برای تأمین مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول، افزود: این هزینه برای خانواده‌های دارای دو معلول و ساکن در شهر 30 میلیون تومان و برای خانواده‌های ساکن در روستا 18 میلیون تومان خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار