شهرداری کاشان به رتبه 11 ارتقاء پیدا می کند

معاونت برنامه ريزي و هماهنگي شهرداري کاشان از ارتقای رتبه 10 به 11 این شهرداری در آینده نزدیک خبر داد.

معاونت برنامه ريزي و هماهنگي شهرداري کاشان از ارتقای رتبه 10 به 11 این شهرداری در آینده نزدیک خبر داد.

محسن فخری در دیداری که به مناسبت روز شهرداری ها با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شده بود، بیان کرد: معاونت برنامه ریزی شهرداری کاشان در سال 1394 با ابتکار شهردارکاشان با هدف ایجاد طراحی و تدوین برنامه های کلی شهرداری اعم از اداری مالی، اجرایی خدماتی و عمرانی و اقتصادی در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، تهیه و نظارت مستمر دراجرای بودجه، متمم بودجه و اصلاح بودجه سالانه شهرداری و منطبق با برنامه ریزی های مصوب شکل گرفت.

وی با بیان اینکه اقدامات معاونت برنامه ریزی میدانی نیست و اثرات آن در سال های بعد مشخص می شود، تصریح کرد: تهیه سند چشم انداز توسعه شهر و شهرداری در افق برنامه 1410 به تصویب رسید و محور توسعه شهر کاشان تا 15 سال آینده تعریف شد.

معاونت برنامه ريزي و هماهنگي شهرداري کاشان افزود: تدوین برنامه پنج ساله پروژه ها وبرنامه ها در راستای سیاست کلان و مجموعه نظام به تصویب شورای اسلامی شهر رسید .

فخری با اشاره به تشکیل دبیرخانه پایش در حوزه معاونت برنامه ریزی، تاکید کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف و بررسی برنامه ازلحاظ استاندارد در حوزه برنامه ریزی و آیا اینکه برنامه اجرا شده در راستای برنامه بوده و یا انحراف داشته است از دیگر امور انجام شده در این حوزه است.

وی به حوزه آمار که زیر مجموعه برنامه ريزي می شود پرداخت وافزود: تدوين سالنامه آماري سال94 ، 95 شهر و شهرداري کاشان از جمله فعالیت هایی بوده که در این معاونت انجام شده است و این در حالی است تدوین سالنامه فقط در کلان شهرها صورت می گیرد.

معاونت برنامه ريزي و هماهنگي شهرداري کاشان ادامه داد: تهیه سالنامه اولین تجربه شهرداری کاشان بود و دستگاه های اجرایی شهر کمک زیادی در تهیه آن داشتند که مورد استفاده پژوهشگران و مدیران حوزه آماری شهر قرار گرفت.

فخری در ضمن اجراي طرح کارت شهروندي(کاشان کارت) را از دیگر فعالیت های این حوزه برشمرد و گفت: این کار برای اولین بار در کاشان در راستای حذف پول خورد و خدمات درون شهری انجام شد.

وی با بیان اینکه بودجه از دغدغه های مدیران شهری محسوب می شود، تصریح کرد: بودجه باید به نحوی تدوین شود که قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد در این راستا بودجه سال 95 در محورهای فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، ایمنی، مدیریت بحران، هوشمند سازی، خدمات شهری، معماری و شهرسازی تنظیم و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

معاونت برنامه ريزي و هماهنگي شهرداري کاشان با تاکید بر اینکه بیش از 300وظیفه بر عهده شهرداری ها است، اظهار کرد: برای اینکه در یک حوزه تعدد بودجه وجود دارد لازم است یک مجموعه مکانیزه آن را رصد کرده و آخرین وضعیت و تقدم و تاخر را بررسی کند و گزارش آخرین وضعیت پروژه ها را اعلام کند که معاونت برنامه ریزی در این حوزه نیز فعالیت دارد.

فخری همچنین به حوزه پژوهش و فناوری های نوین پرداخت و خاطر نشان کرد: معاونت برنامه ریزی با مراکز دانشگاهی تعامل خوبی دارد و از مقالات و پایان نامه های دانشجویی که در راستای ارتقای مدیریت شهری و نیازهای شهر تهیه شود، حمایت می کند.

وی تصریح کرد: خدماتی که شهرداری کاشان ارائه می کند فراتر از یک شهر است و برای توزیع یکسان ارائه خدمات در نقاط مختلف شهر،مناطق پنج گانه و معاونت های 6گانه در شهرداری تعریف شد که این ساختار نیازمند تشکیلات منسجم بود که به تصویب شورا و وزارت کشور رسید و در حال حاضر رتبه شهرداری کاشان 10 است که با پیگیری لازم به 11 ارتقاء پیدا می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار