آسیب شناسی در پرونده های حقوقی شهرداری کاشان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان خواستار آسیب شناسی در روند طرح دعاوی و پرونده های حقوقی شهرداری کاشان شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان خواستار آسیب شناسی در روند طرح دعاوی و پرونده های حقوقی شهرداری کاشان شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، سیصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشان با حضور اعضای شورا به ارائه گزارش واحد حقوقی شهرداری کاشان اختصاص یافت.

ابتدا حامد صادق زاده مشاور حقوقی شهردار کاشان به ارائه گزارشی از پرونده های مختومه و در حال جریان شهرداری و همچنین آرای صادره پرداخت و به موفقیت های این حوزه در زمینه پاسخگویی به طرح دعاوی اشاره کرد.

سپس علی هاشمی طاهری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کاشان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در واحد حقوقی، با وجود تمام مشکلات و دشواری ها در این حوزه، خواستار اعلام پرونده های محکومیت شهرداری شد و در ادامه سوالاتی در مورد پرونده های مختلف حقوقی مرتبط با شهرداری مطرح کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا نیز در این جلسه، با قدردانی از واحد حقوقی شهرداری در حل و فصل پرونده هایی به میزان 100 میلیارد تومان، خواستار ارائه گزارش های دقیق و جامع از روند صدور آرای پرونده ها در زمان معین به شورا شد.

مجید شمس همچنین با اشاره به لزوم شناسایی قصور یا کوتاهی فرد یا کارشناسی در زمینه محکومیت های شهرداری کارشناسی از درون مجموعه، بازنگری در تنظیم و اجرای توافقنامه ها را ضروری خواند و روشن شدن ضمانت اجرایی یا عدم آن را حائز اهمیت دانست.

مصطفی کردمیل عضو دیگر شورا، با اشاره به زمان بر بودن پرونده های کلان حقوقی در شهرداری، خواستار تسریع و تسهیل رسیدگی به برخی پرونده های شهروندان با میزان بار مالی اندک شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست ضمن تقدیر از دستاوردهای واحد حقوقی در روند مختومه کردن پرونده های حقوقی، در عین حال بر لزوم یک آسیب شناسی جدی در این زمینه تأکید کرد و گفت: انتظار می رود با یک آسیب شناسی در این حوزه، شکل گیری چنین پرونده هایی را به حداقل برسانیم و شوراها و شهرداری های آینده را از مواجه بودن با مشکلات ناشی از این دعاوی حقوقی نجات دهیم.

حسین حیدریان تصریح کرد: می توان با ریشه یابی این مشکلات و مستندسازی آن از سویی به پارلمان شهری برای قانونمند ساختن کمک کرد و از سوی دیگر در آینده می توان از این تجربیات مستندسازی شده برای شناسایی و رفع چالش ها بهره برد.

در پایان این نشست نیز اعضای شورای اسلامی شهر کاشان به مناسبت هفته بهزیستی و به دعوت معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان با حضور در مجموعه های مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز کاهش آسیب نوید کاشان با کارکنان و مددجویان آنها دیدار کردند و مشکلات و دغدغه های آنان را جویا شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار