تغییر نظام در ایران خطرناک است

مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر در یک گفت‌وگو با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ تصریح کرد: برخی افراد در دولت ترامپ خواهان تغییر نظام در ایران هستند و این بسیار خطرناک است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر در یک گفت‌وگو با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ تصریح کرد: برخی افراد در دولت ترامپ خواهان تغییر نظام در ایران هستند و این بسیار خطرناک است.
به گزارش ایسنا، گری سیک مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران جیمی کارتر، در گفت‌وگو با نشریه «ایرانیست» به تشریح دیدگاه‌های خود درباره برخی نظریه‌ها در خصوص جمهوری اسلامی و سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران پرداخت. گری سیک در پاسخ به سؤالی درباره برخی ادعاها مبنی بر این‌که دولت کارتر از امام خمینی (ره) حمایت می‌کرده است، آن را یک نظریه احمقانه و تمسخرآمیز توصیف کرد و گفت: هیچ‌کس در آن زمان نمی‌گفت و پیش‌بینی نمی‌کرد که قرار است انقلابی به وقوع بپیوندد. همه می‌دانستند که محمدرضا پهلوی، شاه ایران دارای حمایت، سازمان‌دهی، قدرت و پول است اما همه ما اشتباه می‌کردیم. این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی هم‌چنین درباره نحوه تعامل دولت ترامپ در رابطه با روابط آمریکا و ایران بیان کرد: آن‌ها اساساً با این تفکر که ایران یک دشمن است و روش خود را تغییر نداده روی کار آمدند. آن‌ها مایل به توافق با ایران نیستند. آن‌ها هیچ‌چیزی که منجر به منافع مثبت که ممکن است از نتیجه همکاری با ایران به دست آید، همچون در افغانستان و دیگر نقاطی که منافع ما مشترک است را نمی‌خواهند. آن‌ها آمده‌اند تا از هر طریق ممکنی با ایران مخالفت کنند. علاوه بر این، در دولت نیز افراد متعددی هستند که می‌خواهند شاهد تغییر نظام در ایران باشند و این بسیار خطرناک است. وی ادامه داد: من به‌هیچ‌وجه حامی دونالد ترامپ نبودم اما زمانی که پیروز شد، خرسند شدم. او گفت: «بیایید حضورمان در خاورمیانه را کاهش دهیم. ما بیش‌ازحد متعهد شده‌ایم و برای آن هزینه‌های گزافی پرداخت می‌کنیم. این ربطی به ما ندارد». ازاین‌رو من فکر می‌کنم که ترامپ حق داشت. ازنظر من این بسیار سازنده بود و تنها حوزه‌ای به شمار می‌آمد که ممکن بود من از ترامپ واقعاً حمایت کنم. به نظر می‌آید که او پس از چند ماه فعالیت، کاملاً تغییر کرده است. او اکنون اطراف خود را پرکرده است از ژنرال‌ها و مسئولیت‌هایی را برای افزایش حضور نظامی در این منطقه به آن‌ها داده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار