فعال بودن 38 خانه کودک و نوجوان در استان اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 38 خانه کودک و نوجوان در استان اصفهان وجود دارد که کودکان بالای 3 سال بد سرپرست و یا بی سرپرست نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 38 خانه کودک و نوجوان در استان اصفهان وجود دارد که کودکان بالای 3 سال بد سرپرست و یا بی سرپرست نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، سعید صادقی عصر امروز در حاشیه جلسه بررسی مشکلات مددجویان بهزیستی خوانسار اظهار داشت: امسال هفته بهزیستی از 24 تا 30 تیرماه با شعار بهزیستی محور مسؤولیت و سلامت اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته بهزیستی 190 مرکز جدید مشاوره با اعتبار 25 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در حال حاضر 13 مرکز اورژانس اجتماعی در استان اصفهان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در هفته بهزیستی 3 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان سمیرم، تیران و کرون و بهارستان و همچنین اورژانس اجتماعی در شهرهای دارای 50 هزار نفر جمعیت افتتاح می‌شود؛ تا پایان سال 97 در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت مرکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 38 خانه کودک و نوجوان در استان اصفهان وجود دارد که کودکان بالای 3 سال بد سرپرست و یا بی سرپرست نگهداری می‌شوند.

صادقی گفت: در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب فعالیت‌های مختلفی مانند حضور در کارگروه‌های اجتماعی استانداری و برنامه‌ریزی برای کاهش کنترل طلاق، پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر، تأسیس مراکز مشاوره خانواده و مراکز درمانی اعتیاد اقداماتی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به دلیل تنوع برنامه‌هایی که دارد در حوزه اجتماعی جامعه فعالیت می‌کند و باید مسؤولیت‌پذیر باشد و بتواند مسؤولیت‌پذیری را گسترش و توسعه دهد تا به اهداف اصلی که سلامت اجتماعی است، دست یابد.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان گفت: بازدید از خانواده‌های مددجویان و خانواده‌های دارای معلول، افتتاح منازل مددجویان، بررسی مشکلات مددجویان، افتتاح مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده و بازدید از خانه کودک و نوجوان از اهداف سفر به شهرستان خوانسار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار