دستگیری 50 مجرم از 5 باند بزرگ سرقت در اصفهان

طی هفته‌های اخیر دو عملیات مجرمانه یکی شامل سرقت مسلحانه از بانک ملی شعبه هشت‌بهشت اصفهان و دومی سرقت از زنان سالمند تحت عنوان خیریه انجام شد که روز گذشته طی عملیات طرح بزرگ مقابله با کانون‌های جرم اصفهان از 50 مجرم دستگیر شدند، این دو باند نیز در میان ایشان بوده و توسط مأمورین نیروی انتظامی منهدم شدند.

مینا عباسپور- اصفهان امروز : طی هفته‌های اخیر دو عملیات مجرمانه یکی شامل سرقت مسلحانه از بانک ملی شعبه هشت‌بهشت اصفهان و دومی سرقت از زنان سالمند تحت عنوان خیریه انجام شد که روز گذشته طی عملیات طرح بزرگ مقابله با کانون‌های جرم اصفهان از 50 مجرم دستگیر شدند، این دو باند نیز در میان ایشان بوده و توسط مأمورین نیروی انتظامی منهدم شدند. فرمانده انتظامی استان اصفهان دراین‌باره گفت: در راستای برخورد با سارقان حرفه‌ای، تعداد 50 مجرم از پنج باند بزرگ سرقت در اصفهان توسط نیروی انتظامی استان اصفهان دستگیر شدند. سردار عبدالرضا آقاخانی با اعلام خبر دستگیری 50 مجرم از پنج باند بزرگ سرقت در استان اصفهان توسط نیروی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: تعداد 50 نفر از یک باند سرقت در اصفهان دستگیر شدند که از این تعداد 24 نفر از محکومیت غایب فراری بودند. وی افزود: 26 نفر فرد دیگری که دستگیرشده‌اند، افرادی بودند که دست به سرقت، تجاوز جعل مدارک می‌زدند؛ در این عملیات یک باند سرقت مسلحانه بانک منهدم و مقادیری سلاح‌های تقلبی کشف شد. فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه حدود 10 تا 15 روز پیش این سرقت مسلحانه از بانک صورت گرفته بود، تصریح کرد: همچنین انهدام دو باند سرقت تحت پوشش مأمور در این عملیات انجام شد. وی تأکید کرد: هم‌چنین انهدام باند سرقت منزل و کشف اموال مسروقه و مدارک جعل‌شده، کشف انواع سلاح سرد از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان اصفهان در این عملیات بوده است. آقاخانی ادامه داد: یکی از باندهای بزرگ کالای قاچاق دو ساعت پیش در حاشیه این عملیات نیروی انتظامی، شناسایی و منهدم شد که در این مسیر نیروی انتظامی عملیات دقیقی را با رسیدن به هدف موردنظر خود پشت سر گذاشت. وی با اشاره به اینکه عملیات انهدام باندهای بزرگ مجرمان در استان ادامه دارد، گفت: امیدواریم امسال بتوانیم دغدغه مردم را در بحث کانون‌های جرم به‌نوعی برطرف کنیم، مطمئناً باید دستگیری این باند بزرگ سرقت پیامی برای کسانی باشد که نیت سو و فعالیت‌های مجرمانه دارند. فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پلیس اصفهان با تمام امکانات خود هدف خود را بر این موضوع قرار داده است که سال جاری، سال انهدام و توقف عملیات مجرمان سابقه‌دار در این استان اصفهان باشد.

اعتیاد مجرمان دستگیر شده به مواد مخدر روان گردان

همچنین سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به شناسایی باندها و شبکه‌هایی که در این کانون‌ها سکونت داشتند اظهار کرد: این عملیات با 24 تیم از کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان از ساعت 6 صبح نهایتاً تا 11 پیش از ظهر روز گذشته منجر به دستگیری 50 نفر مجرم شد که بیشتر به مواد مخدر روان‌گردان اعتیاد داشته‌اند. وی افزود: کشفیات مهم ابتدا باند سرقت مسلحانه از بانک ملی هشت‌بهشت که دو هفته پیش دست به سرقت از این بانک زده بودند و در این کانون‌های جرم دستگیر شدند. در ادامه انهدام باند سرقت شش نفره‌ای تحت پوشش مأمورین پلیس است که این افراد تحت عنوان مأمور پلیس سرقت‌های به عنف انجام می‌دادند. هم‌چنین باند سرقت از خانم‌های سالمند که پس از شناسایی طعمه، ایشان را به‌عنوان مسافر سوار کرده و در ادامه تحت عنوان خیریه کیسه پلاستیک مشکی‌رنگ حاوی لباس به ایشان تحویل می‌دادند و با باز کردن صحبت درباره خرید طلای ایرانی از این بانوان سالمند طلاهایشان گرفته و سپس درون کیسه می‌انداختند که انتهای این کیسه سوراخ بوده و به‌این‌ترتیب سرقتشان را انجام می‌دادند. لازم به ذکر است این باند در سراسر کشور چنین اقدامی داشته و در اصفهان گفتند مورد شناسایی و دستگیری قرار گرفتند. سرهنگ خسروی هم‌چنین اظهار کرد: این افراد غالباً سابقه کیفری داشته که در ادامه بازجویی‌ها میزان جرائم و سرقت‌های انجام‌شده ایشان مشخص‌شده و مورد محاکمه قرار خواهند گرفت. وی یادآور شد 50 نفر مجرم دستگیرشده در این طرح بزرگ مقابله با مجرمین در کانون‌های جرم اصفهان شامل 48 نفر مرد و دو نفر زن بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار