همدلی و همزبانی اعضای شوراهای اسلامی باعث توسعه شهری خواهد شد

كارگاه آموزشي منتخبين پنجمين دوره شورای اسلامي شهرستان هاي شاهين شهر و ميمه و برخوار با حضور مسئولين در فرهنگسراي ادب و هنر گلديس شاهین شهر برگزار شد.

كارگاه آموزشي منتخبين پنجمين دوره شورای اسلامي شهرستان هاي شاهين شهر و ميمه و برخوار با حضور مسئولين در فرهنگسراي ادب و هنر گلديس شاهین شهر برگزار شد.

عليرضا بصيري فرماندار شهرستان شاهين شهر و ميمه ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين دوره هاي آموزشي تاثيرگذار گفت: اگر مبنای کار قانون باشد و براساس وظايف محوله عمل شود و همچنین در انجام کارها همدلي، انسجام مورد توجه قرار گیرد و رضاي خدا و خدمت به مردم هدف باشد تمامی کارها طبق روال و بدون مشکل پیش خواهد رفت.

در ادامه جلسه توجیهی منتخبین پنجمین دوره شورا، مهندس محمدرضا كمالي مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي اسلامي استانداري اصفهان ضمن تشكر و قدرداني از شهردار و فرماندار شهرستان براي برگزاري چنين كارگاهي گفت: تصميم گيري و تصميم سازي خوب در يك شهر با رعايت مهارت هاي مذاكره و مخاطبه، خوب گوش دادن، ارتباط دوستانه اخلاقي و شفاف با محيط، تحليل سيستم و تدوين برنامه ريزي راهبردي علاوه بر تاثیر گذاری مثبت در شهر، مي تواند تاثيرات ملي نيز داشته باشد.

وی خارج شدن از دایره قوانین کشور را یکی از موانع موفقیت شوراهای اسلامی برشمرد و افزود: در دوره‌های پیشین، گاهی اوقات اتفاق می‌افتاد که اداره کل بازرسی استان اصفهان، درباره مصوبه خلاف قانون شورای یکی از شهرها تماس می‌گرفت؛ همچنین، گاهی اوقات اختلافات درونی اعضای شوراهای اسلامی به جامعه منتقل می‌شد و ناخرسندی مردم را در پی داشت.

کمالی درباره وظایف اجرایی و نظارتی شوراها گفت: از جمله این موارد می توان تهيه لوايح، همكاري و تعامل با دستگاهاي اجرايي، ماده ١٧٤ قانون برنامه پنجم، ماده ١٠١ قانون شهرداري و معرفي اعضاي شورا در كميسيون هاي ماده ١٠٠ اشاره و وظايف نظارتي شوراها از جمله تاييد بودجه شهرداري، نظارت بر پروژه ها و وضع تعرفه عوارض محلي را از دیگر وظایف اعضای شورا عنوان کرد.

کمالی از برخی آسیب های شورای اسلامی سخن گفت و شافزود: روحيه كارگروهي داشتن، پرهيز از شتاب زدگي در تصميم گيري، انتخاب شهردار، اشرافيت به قانون ،جلب رضایت خدا، احترام متقابل به یکدیگر، پرهیز از خود محوری و توجه به منافع عمومی مردم و دوری از تمایلات سیاسی موجب همدلی و همزبانی میان اعضای شوراهای اسلامی و در نهایت باعث توسعه شهری خواهد شد.

وي در پايان بيان داشت براي اولين بار است كه اعضاي شورا قبل از شروع كارشان در چنين جلسه ايي حضور پيدا ميكنند و اميد است با اين جلسات و تلاش خودشان در پايان اين دوره شوراها كارنامه ي متفاوتي رقم بخورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار