دوره آموزشی کمک های اولیه و فوریت های پزشکی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان از برگزاری نخستین دوره آموزشی کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی خبر داد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان از برگزاری نخستین دوره آموزشی کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی خبر داد.
احمد مکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: امروزه روند فزاینده مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، سوانح رانندگی، فراوانی حوادث و بلایای غیر مترقبه توجه جدی به خدمات رسانی اورژانس را طلب می‌کند.
وی افزود: در این راستا یکی از اساسی ترین نیازهای نظام سلامت جامعه تربیت افرادی با توانایی‌ها و صلاحیت‌های علمی و عملی ویژه است تا با آمادگی کامل در حساس‌ترین لحظات به یاری دردمندان بشتابند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به دنبال پیشبرد اهداف فوق برای نخستین بار اقدام به برگزاری دوره آموزشی کمک‌های اولیه و فوریت های پزشکی کرده است.
مکاری خاطرنشان کرد: دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۸۶ در راستای سیاست‌های کشور در حوزه سلامت تفاهم نامه‌ای با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت منعقد کرده است.
وی به سر فصل‌های دوره آموزشی کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: مروری بر ساختمان و عملکرد بدن، نحوه کنترل علائم حیاتی(v/s)، تعریف کمک‌های اولیه، وظایف امدادگر، ارزیابی مصدوم، روش‌های اولیه نجات زندگی یا احیای قلبی، ریوی، خفگی و اختلالات تنفسی، شوک و اختلالات قلبی، سنکوپ، تشنج، زخم و خونریزی و جراحتهای خاص، پانسمان، آسیبهای اسکلتی، بانداژ، آتل بندی، سوختگی‌ها، مسمومیت‌ها، آسیبهای ناشی از عوامل محیطی و سوانح بزرگ و روش‌های حمل مصدوم، سرفصل‌های این دوره است.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 36700200 تماس بگیرند و یا به آدرس خیابان آزادی، نبش چهارراه فرایبورگ، ساختمان جهاددانشگاهی مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار