افتتاح واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی اصفهان تا پایان شهریور

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح تمام واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی استان به تعداد ۵۸۹۹ واحد، تا پایان شهریور خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح تمام واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی استان به تعداد ۵۸۹۹ واحد، تا پایان شهریور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الله غلامی با بیان اینکه تا پایان شهریور شاهد افتتاح 5899 واحد مسکن مهر استان خواهیم بود، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده 1001 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 710 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 2345 واحد در شهر فولادشهر، 341 واحد در شهر بهارستان، 179 واحد در شهر مجلسی و 1323 واحد در بافت‌های فرسوده افتتاح می‌‌شوند.
وی افزود: به منظور رفع مشکلات مربوط به آماده‌سازی و آب و فاضلاب سایت‌های مسکن مهر در استان تاکنون 8 میلیارد تومان اعتبار از وزارت راه و شهرسازی تأمین شده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسائل مربوط به شهرها و شهرستان‌های فریدون‌شهر، سمیرم، گلپایگان، نطنز، قهجاورستان، مجلسی، خوانسار، فریدن، ورزنه، فولادشهر، اژیه، دولت‌آباد، تودشک، حسن‌آباد و ورزنه مرتفع خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در مجموع 161 هزار واحد مسکن مهر در تعهد این اداره‌کل بوده که 145 هزار واحد افتتاح شده و تمام واحدهای دارای متقاضی تا پایان شهریور تحویل می‌شوند. 9700 واحد نیز مشکل‌دار و فاقد متقاضی هستند که در پیشرفت زیر 30 درصد راکد مانده‌اند.
تمرکز 10 درصد بافت ناکارآمد کشور در اصفهان

وی همچنین گفت: 10 درصد کل مساحت بافت ناکارآمد کشور در استان اصفهان متمرکز است. از سوی دیگر در این استان با مشکل حاشیه‌نشینی به ویژه در چهار شهر اصفهان، خمینی‌‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا مواجه هستیم که این شهرها در مجموع دارای 3783 هکتار سکونتگاه غیررسمی هستند.
غلامی ادامه داد: یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اصلی ما بسترسازی برای مشارکت عمومی از طریق راهکارهای ابزارسازی، توانمندسازی و فرهنگ‌سازی است که در راهکار ابزارسازی مشارکت می‌توان به فعال‌سازی تمام ستادهای بازآفرینی شهرستانی، تشکیل کارگروه‌های ذیل ستاد بازآفرینی استانی، شناسایی سازمان‌های مردم نهاد و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشارکت با شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برای چهار شهر دارای اولویت کاشان، نجف آباد، شهرضا و مبارکه چارچوب اسناد محلی بازآفرینی تهیه شده است، افزود: تا پایان سال 1396، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی در تمام 107 شهر استان شناسایی و مورد برنامه‌ریزی قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار