رئیس جمهور وزرایی انقلابی و کارآمد را معرفی کند

امام جمعه چرمهین با اشاره به لزوم انتخاب وزرای جهادی در کابینه دوازدهم، گفت: با توجه به نزدیکی تشکیل دولت دوازدهم از رئیس جمهور منتخب می خواهیم در انتخاب همکاران و وزرا نهایت تلاش را برای انتخاب افرادی کار امد، انقلابی ، تلاشگر بنماید تا شاهد باز شدن گره های اقتصادی در زندگش مردم باشیم.

حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه چرمهین با تسلیت شهادت رئیس مذهب جعفری، امام صادق (ع) اظهار کرد: عصر امام صادق (ع یکی از طوفانی‌ترین ادوارتاریخ اسلام است که از یک سو اغتشاش‌ها و انقلاب‌های پیاپی گروه‌های مختلف، بویژه از طرف خونخواهان امام حسین (ع) رخ می‌داد، که انقلاب ابو سلمه در کوفه و ابومسلم در خراسان و ایران از مهم‌ترین آنها بوده است.

وی افزود:از سوی دیگر عصر برخورد مکتب‌ها و ایدئولوژی‌ها و عصر تضاد افکار فلسفی و کلامی مختلف بود که از برخورد امت اسلام با مردم کشورهای فتح شده و نیز روابط مراکز اسلامی با دنیای خارج، به وجود آمده و در مسلمانان نیز شور و هیجانی برای فهمیدن و پژوهش پدید آورده بود .

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: زمان امام صادق (ع)، زمان تزلزل حکومت بنی امیه و فزونی قدرت بنی عباس بود و این دوگروه مدتی درحال کشمکش و مبارزه با یکدیگر بودند و بنی امیه در این مدت، گرفتار مشکلات سیاسی فراوانی بودند ، لذا فرصت فشار و اختناق نسبت به شیعیان را نداشتند.

وی ادامه داد: عباسیان هم، چون از دستیابی به قدرت در پوشش شعار طرفداری از خاندان پیامبرو گرفتن انتقام خون آنان عمل می‌کردند، فشاری از طرف آنان مطرح نبود و از این جهت این دوران، دوران آرامش و آزادی نسبی امام صادق (ع) و شیعیان بود و آن حضرت از این فرصت استفاده کرده و تلاش فرهنگی وسیعی را آغاز کرد .

غلامی اضافه کرد: پیشوای ششم ما در چنین دورانی به فکر نجات افکار توده مسلمان ازالحاد وبدبینی وکفر و نیز مانع انحراف اصول و معارف اسلامی از مسیر راستین بود ، و از توجیهات غلط و وارونه دستورات دین که به وسیله خلفای وقت صورت می گرفت جلوگیری می کرد .

وی عنوان کرد: اینجا بود که امام صادق (ع) دشواری فراوان در پیش ومسئولیت عظیم بر دوش داشت و ایشان در ظلمت بحرانها و آشوبها دنیای شیعه را به فروغ تعالیم خویش روشنی بخشید و حقیقت اسلام را از آلایش انحرافات وگزند فریبکاران حفظ کرد .

امام جمعه چرمهین با اشاره به اینکه امام صادق(ع) تحرک خاصی در دنیای علم و فقه پدید آورد ، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) آن قدر فقه و دانش اهل بیت را گسترش داد و زمینه ترویج احکام و بسط کلام شیعی را فراهم ساختکه مذهب شیعه به نام او به عنوان مذهب جعفری شهرت یافت و آن اندازه که دانشمندان و راویان از دانش امام بهره مند برده و از ایشان حرف و حدیث نقل کرده اند از هیچ یک از دیگرائمه نقل نکرده‌اند .

وی اذعان کرد: در دوره امامت امام صادق (ع) مسلمانان بیش از پیش به علم و دانش روی آوردند و در بیشتر شهرهای قلمرو اسلام بویژه در مدینه، مکه، کوفه، بصره و ... مجالس درس و مناظره های علمی دایر واز رونق خاصی برخوردار شد .

غلامی با اشاره به خدمات علمی و معرفتی امام صادق (ع) به جهان اسلام بیان کرد: اگر مسلمانان برای قرنهای متمادی پیشتازی علم و دانش را در سراسر جهان داشتند و امثال بو علی سینا، فارابی ،ابوریحان و... به بشریت خدمت ارائه کردند تماما از خرمن دانش و کمالات حضرتش بوده است.

وی متذکر شد:امام صادق (ع) با تمام جریان‌های فکری و عقیدتی آن روز برخورد کرده و موضوع اسلام و تشیع را در برابر آنها روشن ساخته و برتری بینش اسلام تشیعی را ثابت کرده است از سوی دیگر مناظرات ایشان با اربابان دانش‌های گوناگون چون پزشکان، فقیهان، منجمان، متکلمان، صوفیان و... بویژه مناظرات وی با ابوحنیفه مشهور و در منابع شیعه و سنی ثبت است .

وی در ادامه به ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: زنان و دختران در جوامع مختلف تحت دو جاهلیت قدیم و جدید قرار داشته اند و اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ،به برکت حضرت زهرا س و حضرت معصومه س دخترانی در تراز جامعه اسلامی ، مبتنی بر کمالات و ارزشهای اسلامی شمل گرفته است که در خور تقدیر و قدردانی هستند و این راه باید به جدیت ادامه یابد .

امام جمعه چرمهین در پایان با اشاره به لزوم انتخاب وزرای جهادی در کابینه دوازدهم، گفت: با توجه به نزدیکی تشکیل دولت دوازدهم از رئیس جمهور منتخب می خواهیم در انتخاب همکاران و وزرا نهایت تلاش را برای انتخاب افرادی کار امد، انقلابی ، تلاشگر بنماید تا شاهد باز شدن گره های اقتصادی در زندگش مردم باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار