سلیمی: شیوه توزیع یارانه‌ها مناسب نیست

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: از همان اول باید این تفکیک صورت می‌گرفت که چه کسانی یارانه دریافت بکنند و چه کسانی دریافت نکنند. به هر حال قانون هدفمندی مشکلاتی دارد که این مشکلات باید شناسایی شود چراکه شیوه توزیع یارانه‌ها مناسب نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: از همان اول باید این تفکیک صورت می‌گرفت که چه کسانی یارانه دریافت بکنند و چه کسانی دریافت نکنند. به هر حال قانون هدفمندی مشکلاتی دارد که این مشکلات باید شناسایی شود چراکه شیوه توزیع یارانه‌ها مناسب نیست.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در خصوص تفحص مجلس از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: یک قانون هدفمندی یارانه‌ها داشتیم که مجلس از این قانون هدفمندی اهدافی داشت و دولت هم شعارش این بود که به برخی از این اهداف دست یابیم. یکی از مسائلی که بحث هدفمندی یارانه‌ها داشت این بود که آن پولی که به افراد داده می‌شود واقعاً مورد نیاز آن شخص باشد، اما متأسفانه پولی که توزیع شد برای همه مردم بود که این امر با آن هدفی که مدنظر داشتیم فاصله داشت.

وی افزود: بنابراین روشن است که شناسایی افراد برای پرداخت یارانه به‌خوبی انجام نشده است. قرار بر این شد که برای بحث صنعت، بهداشت و درمان و حوزه‌های دیگر درصدی از این هدفمندی یارانه‌ها تخصیص داده شود که متأسفانه به این بخش‌ها تخصیص داده نشد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورِ مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها موضوع حامل‌های انرژی و بنزین را هم داشتیم. با تمام این تفاسیر ما هنوز برای پرداخت یارانه‌ها کمبود بودجه داریم با وجودی که هنوز همان 45 هزار تومانی که همان سال اول به مردم پرداخت می‌شد همین مبلغ پرداخت می‌شود باز هم کسری داریم.

سلیمی گفت: توانسته‌ایم بهای حامل‌های انرژی را چند برابر کنیم که در نتیجه با درآمدی که از طریق هدفمندی یارانه‌ها به دست می‌آید باید بتواند جوابگوی پرداختی به مردم باشد و بتوانیم به آن تعهداتی که در قانون هدفمندی به مردم دادیم عمل کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تا حدودی تفاوت‌هایی میان دولت و مجلس درباره مبالغی که به مردم یارانه پرداخت می‌شود به وجود آمده است که مجلس در حال تحقیق است. باید افرادی که توانایی مالی خوبی دارند از گرفتن یارانه خودداری کنند و باید یارانه این افراد به مرور زمان حذف می‌شد که نشد.

وی گفت: از همان اول باید این تفکیک صورت می‌گرفت که چه کسانی یارانه دریافت بکنند و چه کسانی دریافت نکنند. به‌هرحال قانون هدفمندی مشکلاتی دارد که این مشکلات باید شناسایی شود چراکه شیوه توزیع یارانه‌ها مناسب نیست.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورِ مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از درآمدهای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشتغال ایجاد کنیم. در حوزه سلامت درآمدهای حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه شده است ولی در دیگر حوزه‌ها مانند صنعت این درآمدها اختصاص پیدا نکرده است. در حوزه سلامت وزارت بهداشت باید مطمئن شود که به‌طور مستمر درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت تزریق می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار