سهم ذوب‌آهن تقدیم به استقلال

استقبال کم هواداران اصفهانی از دیدارهای خانگی ذوب‌آهن در فصل جاری باعث شد تا در کوران رقابت بر سر کسب سهمیه آسیایی درصدی از سهم این تیم از استادیوم خانگی به نفع رقیب اصلی از دست برود.

سهم ذوب‌آهن تقدیم به استقلال

گزارش ایمنا، کمیسیون امنیتی ویژه دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران ابتدای هفته جاری برگزار شد. یکی از مهم‌ترین خروجی‌های این جلسه آن بود که 20 درصد از گنجایش ورزشگاه فولادشهر به تماشاگران منتسب به تیم میهمان اختصاص داده شود.
این اتفاق در حالی می‌افتد که تیم‌های اصفهانی همواره تلاش می‌کنند تا در دیدارهای خانگی برابر حریفان سرخابی از میزبانی خود استفاده لازم را ببرند و تنها 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه را به آنها بدهند هرچند که در بسیاری از موارد به خاطر استقبال زیاد هواداران رقیب در عمل سکوهای بیشتری در اختیار تیم میهمان قرار می‌گیرد اما تفاوت مهم این بار در آن است که حتی پیش از شروع بازی تصمیم به دوبرابر کردن سهم هواداران حریف از گنجایش ورزشگاه گرفته شده است.
با توجه به سیر صعودی استقلال در هفته‌های اخیر و از جمله توفیق این تیم در راهیابی به جدول اصلی لیگ قهرمانان آسیا و البته پیروزی در شهرآورد پایتخت می‌توان تصور کرد که هواداران آبی‌دوست سرخوش از نتایج خوب اخیر احتمالاً این بار انگیزه بیشتری برای حضور در ورزشگاه داشته باشند.
سهم اسمی میهمان ذوب‌آهن از سکوهای ورزشگاه فولادشهر در حالی نسبت به دفعات قبلی دوبرابر شده که میزان استقبال هواداران اصفهانی از بازی‌های این تیم در فصل جاری احتمالاً در اخذ این تصمیم بی‌تأثیر نبوده است.
دیدارهای ذوب‌آهن در اکثر مواقع در ورزشگاه تقریباً خالی از تماشاگر برگزار می‌شود. برای مثال، از آخرین مسابقه خانگی این تیم که اواسط ماه جاری برابر صبا برگزار شد فقط 500 نفر دیدن کردند و در این شرایط شاید کاهش سهم هواداران ذوب‌آهن از دیدار خانگی آنها برابر استقلال بی‌ارتباط با میزان استقبال آنها از دیدارهای گذشته این تیم نباشد.
10 درصد از سهم هواداران ذوب‌آهن در حالی نصیب استقلالی‌ها می‌شود که این 2 تیم رقیب مستقیم یکدیگر برای کسب سهمیه آسیایی هستند. به عبارت دیگر، سبزپوشان اصفهانی در تکاپو برای گرفتن مجوز حضور در دوره آتی لیگ قهرمانان علاوه بر تلاش برای کسب حداکثر امتیازات دیدارهای باقیمانده باید با چالش‌های جانبی دیگری هم دست و پنجه نرم کنند از جمله آنکه حتی در دیدارهای خانگی نیز آنطور که باید و شاید از شرایط میزبانی بهره‌مند نباشد و چه بسا مانند آنچه در آخرین بازی برابر پرسپولیس اتفاق افتاد در اوج رقابت با حریفان سرخابی حتی در استادیوم خانگی هم تا حدودی احساس غریبی کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار