یارانه بهمن ماه، امشب پرداخت می‌شود

هفتاد و دومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی، ساعت 24 امشب (سه شنبه) 26 بهمن ماه، واریز می شود و ساعتی بعد قابل برداشت خواهد بود.

یارانه بهمن ماه، امشب پرداخت می‌شود

به گزارش ایمنا، مبلغ یارانه نقدی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته 45 هزار و 500 تومان است. با این حال باید منتظرماند و دید با وجود اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر ارسال پیامک برای حذف سرپرستان خانوار از لیست دریافت یارانه چه کسانی این ماه بدون اطلاع قبلی حذف خواهند شد و به شمار حذف شدگان اضافه می‌شوند.
در هفتاد و دومین مرحله از یارانه‌های نقدی حدود 77 میلیون نفر در آستانه پرداخت قرار گرفته اند. در حالی هر ماه می‌تواند زمانی برای عدم واریز یارانه تعدادی باشد که ظاهرا فرمول تازه‌ای برای کاهش حجم یارانه‌بگیران در دستور کار قرار گرفته و معیارها متفاوت از قبل خواهد بود
اظهارات تازه رئیس دیوان محاسبات حکایت از این دارد که تا حدودی ملاک‌ها و شرایط برای حذف یارانه‌بگیران تغییر کرده و قرار است "وسع خانوار" فرمول تازه غربالگری باشد.
بر این اساس در فرمول وسع خانوار توان اقتصادی آنها از نظر ملاک‌هایی همچون مدل و قیمت خودرو، تعداد تسهیلات بانکی دریافتی، نوع فعالیت صنفی افراد، دارا بودن کارت بازرگانی مربوط به سرپرست خانوار در نظر گرفته می‌شود.
همچنین، در برآورد وسع خانوار فقط سرپرست خانوار است که سنجیده خواهد شد.
از سوی دیگر عادل آذر، در گفته‌های خود به موضوع دیگری هم اشاره داشته و آن حساب‌های بانکی است.
وی تاکید کرده تراکنش و گردش حساب بانکی افراد به هیچ عنوان مورد بررسی قرار نگرفته و دولت اجازه ورود به آن را ندارد.
در هر صورت سبد 77 میلیونی یارانه‌بگیران در حالی در هر ماه تا بیش از 3400 میلیارد تومان هزینه به دولت تحمیل می‌کند که با وجود فرمول‌های متفاوت برای حذف، هیچ‌گاه به حد کافی سبک نشده است و باید منتظر بود که آیا دولت با فرمول جدید برای غربالگری می تواند به نتیجه دلخواه برسد یا خیر؟

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار