"اکثر مجتمع های کاشان نا ایمن است"

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان ، اکثر مجتمع های تجاری و اداری شهر کاشان از ایمنی کامل برخوردارنیستند . مسئله‌ای که یک خطر بالقوه بزرگ برای شهروندان محسوب می‌شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان ، اکثر مجتمع های تجاری و اداری شهر کاشان از ایمنی کامل برخوردارنیستند . مسئله‌ای که یک خطر بالقوه بزرگ برای شهروندان محسوب می‌شود.

" اکثر مجتمع های تجاری اداری کاشان نا ایمن است " این اظهار نظر معاون عملیات و آموزش پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان است، که خطری را گوشزد می‌کند که بیخ گوشمان است اما به راحتی از آن عبور می‌کنیم.

محمد توکلی گفت : آتش‌سوزی مجتمع‌های تجاری در سراسر کشور یکی از معضلات ایمنی شهرها است. به عنوان نمونه در شهر کاشان ، آتش‌سوزی مجتمع های تجاری صفویه و اخیرا ولی عصر و چند نمونه دیگر ، این نواقص را بار دیگر به همه گوشزد کرد. مشکلاتی که بخشی از آن قرار است با اجرای مقررات ملی ساختمان برطرف شود.

ایم مقام مسئول ضمن بیان اینکه ، ایمنی، بهداشت، سلامت، صرفه اقتصادی و بایسته‌های اجتماعی در ساختمان‌ها از جمله مسائلی هستند که موضوع مقررات ملی ساختمان را تشکیل می‌دهند، افزود: مقرراتی که پنج سال پس از وقوع زلزله رودبار و منجیل و به دنبال احساس خطر مسئولان و کارشناسان از وضعیت ایمنی ساختمان‌ها تنظیم شد و تا امروز قرار است پاسخگوی این نیازهای مختلف در عرصه ساخت و ساز باشد.

توکلی گفت : مبحث سوم مقررات ملی ساختمان بخشی از این آیین‌نامه است که به مسئله حفاظت ساختمان‌ها از حریق می‌پردازد. تصرف‌های تجاری و ساختمان‌های بلند هر کدام ضوابطی برای ایمنی از حریق در این مجموعه دارند که به نظر می‌رسد در مورد مجتمع‌های بزرگ تجاری موضوعیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ساختمانهای تجاری اداری که امروز ساخته می‌شود، باید امکاناتی از جمله سیستم اعلام و اطفای حریق، مسیرهای فرار بر اساس ضوابط، خروجی‌‌هایی با عرض مناسب، وسایل تهویه دود و آلاینده‌ها و ... را داشته باشد، گفت: غیر از آن ساختمان‌های جدید طبق ضوابط باید مصالح غیرقابل اشتعال به کار برده و در نازک‌کاری‌ها هم مسائل ایمنی را رعایت کنند.

محمد توکلی پس از توضیح این شرایط می‌گوید اکثر مجتمع‌های تجاری ،اداری و پاساژهایی که در حال حاضر در کاشان فعالیت می‌کنند، مورد تائید سازمان آتش‌نشانی نیستند. به گفته وی این مکان‌ها چه از نظر معماری و چه از نظر تجهیزات در وضعیتی نیستند که بتوان عنوان یک ساختمان ایمن را برایشان انتخاب کرد.

وی در پایان یادآورشد: مشکلات مربوط به معماری این ساختمان‌های تجاری بیشتر در مورد آنهایی دیده می‌شود که دو دهه یا سه دهه از ساختشان می‌گذرد با این حال مشکل تجهیزات و برخی نواقص دیگر در تمام ساختمان‌های تجاری وجود دارد که البته سازمان آتش‌نشانی درچندین مورد برای تمام این ساختمان‌ها بازدیدهای کارشناسی انجام داده و دستورالعمل ایمنی ویژه آن مکان ها صادر وبه آنها ابلاغ نموده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار