آغاز دوره آموزش تخصصی مداحی در آران و بیدگل

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی آران و بیدگل از شروع دوره تخصصی آموزش مداحی در این شهرستان خبر داد.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی آران و بیدگل از شروع دوره تخصصی آموزش مداحی در این شهرستان خبر داد.

محمد صالحی رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران از شروع دوره تخصصی آموزش مداحی در این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی ویژه مداحان و شاعران آیینی است که به همت کانون مداحان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار می شود.
وی افزود: این دوره دوره آموزشی به منظور ارتقای سطح علمی و به روز سازی دانش و اطلاعات مورد نیاز مداحان با بهره گیری از اساتید مجرب حسن هارونی، حمید شاهمیرزایی و رضا حمامی برگزار می شود.
رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: دوره آموزش تخصصی مداحان در قالب سه سرفصل آموزشی مقتل شناسی، آداب مداحی و آموزش دعاخوانی تا پیش از فرارسیدن محرم، هر هفته جمعه ها از ساعت 10 الی 12 در کانون فرهنگی شهید بنی طبا برگزار می شود.
صالحی در ادامه اظهار داشت: کلاس های دعا خوانی و آداب مداحی از ساعت 10 الی 11 بصورت همزمان و کلاس مقتل از ساعت 11 الی 12 بصورت مشترک برگزار می شود.
رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی آران و بیدگل افزود: احکام، عقاید، تاریخ امامان شیعه، بایسته های مداحی از نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از مباحث جنبی این دوره آموزشی خواهد بود.
صالحی تعداد مداحان ساماندهی شده این شهرستان را ۲۳۰ مداح و شاعر آیینی عنوان کرد و یادآور شد: تمامی مداحان شهرستان برای شرکت در این دوره تخصصی مورد فراخوان قرار گرفته اند و حجم آموزش ها نسبت به سال های قبل متناسب با افزایش مداحان گسترده تر شده است.
وی افزود: در پایان این دوره، شرکت کنندگان با کسب نمره قبولی، گواهی نامه دریافت خواهند کرد و زمینه برای سطح بندی مداحان شهرستان فراهم خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار