خانه تئاتر کاشان، "به صرف شام" !

نشست خبری "به صرف شام"، 31تیر ماه، با حضور نویسنده ی اثر، کارگردان و شورای مدیریتی خانه تئاتر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، برگزار شد.

نشست خبری "به صرف شام"، 31تیر ماه، با حضور نویسنده ی اثر، کارگردان و شورای مدیریتی خانه تئاتر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، برگزار شد.

اکبر رضوانیان، ریاست شورای مدیریتی، شروع کننده ی این جلسه در کارگاه رها بود و از مهدی رضایی، کارگردان اثر، خواست تا مختصری از چگونگی شروع و مراحل ساخت اثر برای خبرنگاران بگوید.

مهدی رضایی پس از تشکر ویژه از شکل گیری خانه تئاتر و همکاری شورای مدیریتی در خصوص اجرای این کار، گفت: بعد از پایان اجرای مرده ماهی ها، ایده ی خلق این اثر در ذهن من و خانم تعمیری شکل گرفت و بعد از مشورت با عباس جمالی، به موضوعی که هم اکنون درحال اماده سازی اجرای آن هستیم رسیدیم.

رضایی دغدغه ی اصلی خود را معضلات اجتماعی معرفی کرد و در جواب یکی از خبرنگاران ادامه داد: اعتیاد، یکی از بحران هایی ست که نزدیکان هرکدام از ما، ممکن است به آن گرفتار باشد، پس رابطه برقرار کردن با این اثر، برای هرکس، بسیار آسان خواهد بود.

مارال تعمیری، نویسنده ی "به صرف شام" اضافه کرد: متن این کار، صرفا بر اساس زندگی واقعی چند کودک نوشته شده، که ریشه ی مشکلات زندگی تمام آن ها، اعتیاد بوده است. کودکانی که ما از کانون های اصلاح و تربیت و یا بهزیستی با آن ها آشنا شدیم و چند ماه کنارشان بودیم. من سعی در نشان دادن مشکلات زنان و دخترانی داشته ام، که سال ها مجبور به سکوت بوده اند.

رضایی و تعمیری در پاسخ به پرسش خبرنگار کاشان آنلاین در خصوص شکل اجرایی کار گفتند: ما سعی در دور شدن از کلیشه ها داشته ایم، با سبک مستند شروع کرده ایم و فرم کارمان متفاوت است. تماشاگر، در این اثر، جزئی از اجراست و در نهایت بعد از دیدن حقایق تصمیم گیری به عهده ی خود تماشاگر است.

رضایی ضمن گله مندی از مسئولین برای ایجاد خط قرمز ها، از عدم توانایی در نشان دادن واقعیت به طور کامل، ابراز ناراحتی کرد و ادامه داد: برای مجوز گرفتن این تئاتر و نمایشگاه عکاسی همراه آن، که موضوعیت یکسانی با اصل اثر دارد، سختی های بسیاری کشیده ایم. وی از زحمات عکاسان این مجموعه، تشکر فراوان کرد و گفت: پروژه ی هفت روزه ی عکاسی این کار، در یک خانه ی قدیمی و در شرایط بسیار نامساعد، توسط عکاسان علاقه مند و خستگی ناپذیرمان، انجام شد.

در پایان این جلسه، اصغر وطن خواه، ضمن ابراز خرسندی از بها دادن به تئاتر و اعتماد به جوانان، از پوستر تبلیغاتی "به صرف شام" رونمایی کرد.

به صرف شام، سوم تا هفدهم مرداد ماه 96، هرشب ساعت 20:30 در خانه تئاتر کاشان، اجرا می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار