اجرای سنتور نوازی معاصر توسط «اردوان کامکار» در اصفهان

اردوان کامکار، استاد سنتور نوازی کشور، ۶ مرداد ماه در هنرسرای خورشید به اجرای برنامه می پردازد.

اجرای سنتور نوازی معاصر توسط «اردوان کامکار» در اصفهان

اردوان کامکار، استاد سنتور نوازی کشور، ۶ مرداد ماه در هنرسرای خورشید به اجرای برنامه می پردازد.

به گزارش ایمنا، نزدیک ترین جمله ای که اردوان کامکار را در ذهن مخاطب تعریف می کند معرفی او به عنوان آهنگساز موسیقی متن فیلم «سنتوری» است. این استاد تکنوازی سنتور، آموزش این ساز را از سن ۴ سالگی نزد پدرش، حسن کامکار آغاز کرده است.

اردوان کامکار در سال ۱۳۵۹ برای ادامۀ فعالیت های موسیقی خود به تهران آمد و کار خود را به طور جدی در عرصۀ موسیقی آغاز کرد و با کمک برادرانش، هوشنگ و ارسلان، اصول آهنگسازی را فرا گرفت.

تقسیم ملودی های قطعات و تقسیم آن‌ها در دو دست یکی از ویژگی‌های نوازندگی‌ این هنرمند است و یکی از مهمترین توانایی‌های او را می توان، قدرت مساوی دستانش دانست که مضراب های چپ و راستش را یکدست کرده است.

اردوان کامکار، در آلبوم شب، «سکوت، کویر» اثر کیهان کلهر به خوانندگی محمدرضا شجریان، به عنوان نوازندۀ سنتور همکاری کرده و موسیقی متن فیلم سنتوری و موسیقی فیلم چشم انداز ایرانی به کارگردانی تورج منصوری نیز از ساخته‌های اوست. نام آلبوم های این نوازندۀ موفق کشور عبارت است از: دریا، بر فراز باد، ماهی برای سال نو، ریز دانه های الماس، سنتوری و بر تارک سپیده.

گفتنی است؛ از این هنرمند کتابی به نام «مجموعه قطعات اردوان کامکار» توسط نشر نای و نی به چاپ رسیده است که شامل ۳۷ قطعه از آثار وی در عرصه سنتورنوازی نوین است.

علاقمندان برای شرکت در کنسرت تکنوازی این هنرمند زبر دست که با سه نوازی مهیار طریحی، مصطفی مومنیان و سیاوش کامکار در اصفهان برگزار می شود می توانند با تهیه بلیت از سایت نوای مهر، ۶ مرداد ماه، در دو سانس ۱۹ و ۲۱ به هنرسرای خورشید، وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار