بهای واقعی هر مترمکعب آب هزار تومان است

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر هر متر مکعب آب به طور متوسط با نرخ 450 تومان در اختیار شهروندان گذاشته می­‌شود که نرخ واقعی آن هزار تومان است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر هر متر مکعب آب به طور متوسط با نرخ 450 تومان در اختیار شهروندان گذاشته می­‌شود که نرخ واقعی آن هزار تومان است.

رضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با موضوع تبصره 3 ماده واحده قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به منظور بازسازی شبکه‌­های آب شهری و توسعه تأسیسات آب شهر مبالغی تحت عنوان تبصره 3 به قبوض آب مشترکین اضافه شده است.

وی افزود: این قانون توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و تبصره 3 نیز در همین راستا به مرحله اجرا درآمده است که بر طبق آن به ازای هر مترمکعب آب 15 تومان برای بازسازی و توسعه تأسیسات آب شهر به مبلغ قبوض آب مشترکین افزوده می­‌شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در رابطه با قیمت تمام شده هر متر مکعب آب بیان کرد: در حال حاضر هر متر مکعب آب به طور متوسط با نرخ 450 تومان در اختیار شهروندان گذاشته می­‌شود که نرخ واقعی آن هزار تومان است.

رضایی تأکید کرد: در آینده باید به سمت و سویی حرکت کنیم که بهای آب به ارزش واقعی خود برسد و نرخی که در اختیار مشترکین قرار می‌­گیرد برابر با نرخ واقعی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در دستور کار قرار گرفته و تلاش بسیاری برای رسیدن به آن هدف صورت گرفته است، بحث فرهنگ‌­سازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکین است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در همین رابطه گفت: برنامه‌­ریزی منظم برای آگاهی بخشیدن به مشترکین در رابطه با نحوه مدیریت مصرف صورت گرفته است که نتیجه این همکاری‌­ها به کاهش مصرف آب در 3 ماهه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل منجر شده است.

رضایی اذعان کرد: در بخش خانگی میزان مصرف آب در 3 ماهه ابتدایی سال 95 به 79 میلیون متر مکعب رسیده بود که این عدد در دوره مشابه سال جاری برابر با 96 میلیون متر مکعب بود.

وی تصریح کرد: آموزش‌­های گوناگون توسط مروجین فرهنگ استفاده بهینه از آب در اختیار مشترکین قرار گرفته شده و از آن­‌ها دعوت به همکاری در زمینه مدیریت مصرف آب به عمل آمده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پایان ضمن تأکید بر اصلاح الگوی مصرف گفت: در شرایط کنونی به منظور ارتقای خدمات آب‌رسانی و استفاده مستمر و بهینه از این نعمت الهی، باید همه مشترکین توصیه‌­های مهم مربوط به مدیریت مصرف آب را در زندگی روزمره خود به کار گیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار