اصفهان در صدر مبارزه با قاچاق

استاندار اصفهان گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان با عنایت به اعلام ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جایگاه برتر کشوری قرار گرفته است.

استاندار اصفهان گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان با عنایت به اعلام ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جایگاه برتر کشوری قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان از کسب رتبه برتر استان در سال ۹۵ در سطح استان‌های کشور در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و اظهار داشت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان با عنایت به اعلام ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در جایگاه برتر کشوری قرار گرفته است.

وی در ادامه به مبارزه با قاچاق سیگار اشاره کرد و افزود: موضوع عرضه و تقاضای سیگار باید در ارتباط با مبارزه با دخانیات با قوت پیگیری شود چرا که سیگار و قلیان دروازه‌ ورود به مواد مخدر و اعتیاد و قدم اول اعتیاد هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سازمان مشخصی این مسؤولیت را بر عهده دارد، افزود: حدود ۲ هزار واحد مجوز فروش سیگار را دارا هستند و ساختار و چارچوب‌های آن مشخص است.

وی به اصلاح قوانین و مقررات اشاره کرد و افزود: اگر نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد باید دستورالعمل‌ها پیگیری شود تا اصلاحات لازم صورت گیرد.

زرگرپور بر لزوم تقویت و تجهیز واحدهای مبارزه کننده تأکید کرد و افزود: مبارزه با قاچاق و دخانیات باید تشدید شود و لازم است که مسؤولان در مقابله با قاچاق به‌روز باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در مبارزه قاچاق کالا و ارز و به‌ویژه دخانیات و سیگار بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: صدا و سیما بایستی همان‌گونه که قبلاً در خصوص مضرات و تبعات مواد مخدر و دخانیات برنامه‌ها و تیزرهای تأثیرگذار تهیه و پخش می‌نمود همچنان همین روند را ادامه دهند.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: استفاده از پتانسیل و وجود مردم در پیشگیری می‌تواند مؤثر باشد همچنان که مردم در خصوص همکاری در جهت کشف قاچاق نیز نقش بسزایی دارند.

وی بر تقویت سمن‌ها در این رابطه تأکید کرد و افزود: استانداردسازی و کیفیت بخشی به کالاهای ایرانی بسیار مهم است و تأثیر بالایی در کاهش قاچاق دارد.
زرگرپور با بیان اینکه مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سیاست‌های دولت و نظام بشمار می‌رود، افزود: دولت، مردمی کردن و پیشگیری را مقدم بر مقابله دانسته و بیشترین تأثیر آن نیز در مواد مخدر مشاهده می‌شود.

استاندار اصفهان افزود: اصناف باید در مبارزه با قاچاق قدم بردارند و مردم نیز نسبت به این موضوع حساس شوند و اطلاع‌رسانی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اصناف به‌عنوان حبیب خدا هستند و به پاکی و صداقت مشهورند و در راستای مبارزه با قاچاق خود باید علم را بردارند چرا که امر اجتماعی کردن مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مشارکت مردم در ابعاد مختلف یکی از سیاست‌هایی است که دولت در پیش گرفته است.

در این جلسه استاندار اصفهان ضمن استماع گزارش اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در خصوص بارنامه‌های ماشین‌های حمل سوخت اظهار داشت: باید همه‌ ماشین‌های حمل سوخت دارای بارنامه باشند و شاهد تردد ماشین‌های بدون بارنامه در سطح جاده‌ها نباشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار