8 درصد از مشترکان تلفن ثابت و همراه کشور در استان اصفهان هستند

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: 8 درصد از مشترکان تلفن ثابت و 8 درصد از مشترکان تلفن همراه کشور در استان اصفهان هستند.

8 درصد از مشترکان تلفن ثابت و همراه کشور در استان اصفهان هستند

به گزارش ایرنا، بابک تراکمه روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان افزود: 15 درصد از مشترکان باند پهن اینترنت(Broadband) کشور نیز از استان اصفهان هستند که این آمار و ارقام گویای اهمیت نقش ارتباطات در این استان است.
وی با بیان اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور دارد، اظهار کرد: بسیاری از طرح های موفق این استان، الگوبرداری و در سایر نقاط کشور اجرا شده و توسعه یافته است.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات، محرکی برای توسعه اقتصاد جوامع در دنیای امروز است، گفت: امروز دیگر ارتباطات فقط صحنه برقراری یک اتصال نیست بلکه این موضوع در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز گسترش یافته است.
تراکمه با بیان اینکه اکنون، عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور رقابتی شده است، افزود: شرکت مخابرات ایران نیز در این راستا چند اقدام اساسی را در دستور کار خود قرار داده که شامل تجمیع و یکپارچه سازی شرکت های استانی، ایجاد شبکه آی پی یکپارچه در کشور، تربیت مدیران شایسته و بودجه ریزی عملیاتی است.
معاون توسعه مدیریت استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: اصفهان، چهار راه ارتباطی کشور است و در زمینه زیرساخت های اینترنتی و ارتباطات، وضعیت بسیار خوبی دارد.
حسین سیستانی افزود: طرح های بزرگ مخابراتی در استان اصفهان اجرا شده است با این حال هنوز کاستی هایی وجود دارد که با همت کارکنان مخابرات و توجه وزارت ارتباطات در حال رفع شدن است.
وی با اشاره به اینکه مخابرات استان اصفهان حدود پنج هزار کارمند و کارشناس دارد، اظهار کرد: مسائلی نیز بین شرکت مخابرات اصفهان و شهرداری وجود داشته که با تعامل و رایزنی در حال برطرف شدن است.
مدیر سابق شرکت مخابرات منطقه اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح های بزرگ و پیشرو مخابراتی و ارتباطی در این استان گفت: اصفهان از استان های پیشگام و توسعه یافته در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
حسین کشایی افزود: بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان هنوز جای کار زیادی دارد زیرا فناوری اطلاعات، توانمندساز همه صنایع است.
وی، موفق نشدن در سایر حرفه ها را معلول بخش فناوری اطلاعات خواند و اظهار کرد: مدیران کلان کشور و مخابرات ایران برنامه های جدید برای توسعه بخش ارتباطات در کشور دارند.
کشایی همچنین به موفقیت این شرکت در ایجاد دو هزار و 500 سایت تلفن همراه در یکهزار و 4000 نقطه استان در سالجاری اشاره و تصریح کرد: رکورد اصفهان در این زمینه در کشور، رتبه نخست است و استان دوم با ایجاد 32 سایت در جایگاه بعدی قرار دارد.
وی ادامه داد: به گفته شرکت 'هوآوی'، ایجاد 706 سایت تلفن همراه در اصفهان در یک ماه نیز در خاورمیانه بی نظیر است.
کشایی همچنین با اشاره به اجرای طرح فیبرنوری تا درب منازل(FTTH) در اصفهان، گفت: حذف شبکه مسی در اصفهان سه سال طول کشید و امسال موفق به اجرای طرح فیبرنوری شدیم.
مدیر عامل سابق شرکت مخابرات اصفهان با بیان اینکه این استان در ساخت 'ساب سوئیچ' از سه استان شیراز، تبریز و مشهد، گوی سبقت را ربوده است، افزود: برای دستیابی به موفقیت های بیشتر، حمایت از کارکنان ضروری است.
مهدی حیدری‌زاده مدیر مخابرات منطقه اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به سوابق فعالیت های خود در شرکت مخابرات و همچنین ظرفیت های مخابرات استان اصفهان، اظهار امیدواری کرد که توسعه کیفی خدمات مخابرات با حمایت و همت کارکنان این شرکت روند رو به رشد خود را ادامه دهد.
در این مراسم، از خدمات حسین کشایی قدردانی و مهدی حیدری‌زاده بعنوان مدیر جدید مخابرات منطقه اصفهان معرفی شد.
استان اصفهان دارای دو میلیون و 428 هزار شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ 47 درصد، نزدیک به پنج میلیون مشترک تلفن همراه اپراتور همراه اول با ضریب نفوذ 95 درصد و 530 هزار پورت اینترنت پرسرعت با ضریب نفوذ 25 درصد است.
ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور 39 درصد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور 12 درصد است.
ضریب نفوذ تلفن همراه در کلانشهر اصفهان 130 درصد است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار