فرماندار اصفهان: فضای مجازی واقعیت جامعه است و باید برای آن برنامه داشت

فرماندار اصفهان گفت: فضای مجازی واقعیتی است که وجود دارد و باید آسیب‌های آن کنترل شده و برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد چرا که دشمنان هر روز برنامه منسنجمی ارائه می‌کنند و ما هم باید به تناسب آن‌ها برنامه داشته باشیم.

فرماندار اصفهان گفت: فضای مجازی واقعیتی است که وجود دارد و باید آسیب‌های آن کنترل شده و برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد چرا که دشمنان هر روز برنامه منسنجمی ارائه می‌کنند و ما هم باید به تناسب آن‌ها برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد رضوانی ظهر امروز در جلسه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اصفهان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: آزادگان نیازی ندارند که ما از آن‌ها تجلیل کنیم و آن قدر وارسته هستند که احتیاجی به این مسائل ندارند ولی برحسب وظیفه شرعی و انسانی خود، باید چنین تکلیفی را برای ادای دین به آزادگان انجام دهیم.

وی افزود: استقبال باشکوه مردم از شهدای تازه تفحص شده در روز شهادت امام صادق(ع) نشان داد که مردم با ایمان و علاقه‌مندی داریم و در همه امور باید نظر آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: برای روز ورود آزادگان به کشور باید برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تری داشته باشیم، دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.

رضوانی با انتقاد از عدم حضور نماینده شهرداری در این جلسه یادآور شد: نباید همواره فرمانداری محور برنامه‌ریزی مراسمات باشد، بلکه هر دستگاه و اداره‌ای باید متکی به خود برنامه منسجمی داشته باشد و وظایف خود را انجام دهد، نمی‌شود حالا که بحث از آزادگان شده است، شهرداری بگوید بودجه نیست.

** ضرورت انتقال فرهنگ ایثارگری به نسل جدید

وی تأکید کرد: فرمانداری موظف است زمینه را برای اجرای برنامه مساعد کند و اجرای آن را به خود آزادگان واگذار کند.

فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت تجلیل از آزادگان در ادارات خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی هستند که هنوز چشم انتظار فرزندان خود هستند، ما باید فرهنگ ایثارگری را به نسل جدید منتقل کنیم که این کار با داد و فریاد هم حل نخواهد شد.

رضوانی اضافه کرد: فضای مجازی واقعیتی است که وجود دارد و باید آسیب‌های آن کنترل شده و برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد چرا که دشمنان هر روز برنامه منسنجمی ارائه می‌کنند و ما هم باید به تناسب آن‌ها برنامه داشته باشیم.

در این جلسه نمایندگانی از بنیاد شهید، سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و جامعه ایثارگران حضور داشتند که به بیان نظرات خود پرداختند.

** بیش از 1650 آزاده در شهر اصفهان وجود دارد

علی اکبر نصری مدیر مجموعه فرهنگی آزادگان استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از هزار و 650 آزاده در شهر اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: در این 26 سالی که از بازگشت آزادگان به کشور گذشته است، هنوز نتوانسته‌ایم زیرساخت‌های اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به برنامه مناسب سال گذشته در روز آزادگان در میدان امام علی یادآور شد: برای این برنامه که بیش از 3 هزار و 500 نفر مخاطب داشت، مبلغ 52 میلیون تومان هزینه شد ولی امسال که با برآورد هزینه می‌خواستیم با مبلغ 75 میلیون تومان آن را مجدد تکرار کنیم با مخالف شهرداری و کمبود بودجه آن مواجه شدیم.

مدیر مجموعه فرهنگی آزادگان استان اصفهان تأکید کرد: در برگزاری مراسم برای آزادگان باید از پتانسیل خود آن‌ها استفاده کرد؛ در دعوت از آن‌ها هم نباید به صورت گزینشی عمل کرد و فقط بعضی را گلچین کرد، بلکه اگر قرار است برنامه‌ای برگزار شود بهتر است از همه آزادگان دعوت به عمل آید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار