۲۵درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان توسط عشایر چادگان تامین می شود

رئیس اداره امور عشایر شهرستان چادگان گفت: یک سوم صنایع‌دستی و همچنین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان توسط عشایر این شهرستان تأمین می‌شود.

ایمنا: رئیس اداره امور عشایر شهرستان چادگان گفت: یک سوم صنایع‌دستی و همچنین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان توسط عشایر این شهرستان تأمین می‌شود.
مسعود موحدی اظهار داشت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر عشایر کوچنده در قالب یک هزار و ۱۸۰ خانوار در سطح این شهرستان به مدت ۶ ماه از سال سکونت دارند که نقش بسیار مهمی در تأمین گوشت قرمز منطقه ایفا می‌کنند.
وی با بیان این که بیش از ۶۰ هزار رأس دام سبک و ۵۵۰ دام سنگین توسط عشایر وارد منطقه عشایری شهرستان می‌شوند، افزود: این عشایر فرآورده های دامی و لبنیات تولید و به بازار عرضه می‌کنند.
رئیس اداره امور عشایر شهرستان چادگان با بیان این که یک سوم صنایع‌دستی استان و همچنین ۲۵ درصد گوشت قرمز توسط عشایر این شهرستان تأمین می‌شود، افزود: سالانه ۴۵۰ هزار تن گوشت قرمز، ۵۰ تن پشم، هزار و ۸۰۰ تن شیر و ۱۰۰ تن روغن حیوانی توسط عشایر این شهرستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.
موحدی در خصوص نحوه تامین آب شرب عشایر گفت: ۳۰ دستگاه تانکر آب یک هزار لیتری و ۲ هزار لیتری در مناطق عشایر نشین نصب شده است تا تانکرهای آب‌رسانی آب شرب این مناطق تأمین شود.
وی با بیان این که با مساعدت امور عشایر استان اصفهان، مجوز برداشت آب و پمپاژ برای اراضی دولت‌آباد از طریق تهران در حال پیگیری است، افزود: با برداشت آب برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و ۳۰۰ هکتار از اراضی بخش چناررود زیر کشت قرار می‌گیرد.
موحدی افزود: ایجاد بازارچه محلی برای عرضه مستقیم تولیدات دامی، لبنی و صنایع دستی عشایر در شهرستان گام موثری برای رونق کسب و کار عشایر خواهد بود.
رئیس اداره امور عشایر شهرستان چادگان با بیان این که عشایر همواره نقش موثری در تمام مقاطع تاریخی کشور از خود نشان داده اند، تاکید کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات این قشر و فراهم آوردن حداکثری امکانات معیشتی آنان با جدیت پیگیری می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار